Valancia dag 1 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Valancia dag 1 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Valancia dag 1

Door: lisette

28 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Vanmiddag, na een goede vlucht, aangekomen in een zonnig maar winderig Valencia. Mijn eerste pintje op het terras vloog de tafel over bij een rukwind. Een beetje van dat kaliber dus. Wel lekkere temperatuur maar hopelijk morgen wat minder wind. De vooruitzichten zijn goed dus daar gaan we voor.
Vanaf vliegveld met de metro naar ons hotel Husa Lliar. Dat ging heel makkelijk. We hebben een tienrittenkaart voor metro gekocht en het is enkel een kwestie van in- en uitchecken. Ons hotel ligt vlak bij een metrostation dus we waren er zo. Het hotel bevalt prima, niets bijzonders maar netjes, grote kamers en het centrum op 5 minuten loopafstand. Eigenlijk is het enige waar we ander vervoer dan lopen voor nodig zouden hebben onze bezoekjes aan strand. Prima dus.
Vanmiddag en vanavond alleen maar wat sfeer gaan proeven. We hebben wel uitgebreid de Plaza de la Virgin bekeken. Dat is net even achter de grote kathedraal hier en het is een plaatje. Uitzichten op zowel de achterkant van de kathedraal en op de Basilica de la Virgen de los Desamparados. Ik heb zelden zo'n mooie kerk gezien qua versieringen en (plafond)schilderingen. Echt de moeite waard. Op het moment dat we er waren was er een dienst bezig. Althans ik hoorde iemand een dienst doen maar kon de 'pastoor' of wat dan ook niet vinden. Bleek die, achterstevoren (dus met de rug naar de menigte) op een hoekje van het altaar in een microfoon te zitten praten. Vreemde gewoonten...
Het hele plein is gewoon heel sfeervol met sculptures en fontein etc.
Vanavond ergens hap/snap gegeten. Dat lag niet zozeer aan ons dan wel aan een nogal haastige ober die blijkbaar een ronde of 3 op een avond gepland had. Morgen maar eens gewoon een echte tapasbar opzoeken en op ons gemak 'pitsen'.

• 28 Februari 2014 - 22:40

Fenna:

geweldig dat je al aan het verkennen bent. Maak je Bert niet te moe. En hou je pintje goed in de gaten want dan heb je nog niets op. O ja Hopie doet het erg goed , hij heeft het erg goed naar zijn zin. Nicky ligt op de rugleuning in de zon en Hopie op de bank hij weet zijn plek intussen. Nu heel veel plezier rust goed uit en tot hoors maar weer xx