Valencia dag 4: avondje 'fun' - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Valencia dag 4: avondje 'fun' - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Valencia dag 4: avondje 'fun'

Door: lisette

03 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Vanavond uiteraard wederom de stad in gegaan om hapje te eten. We spreken af eerst ergens een drankje te gaan doen en beslissen voor het plaza del virgin (ik doen nu wel net of ik heel Valencia ondertussen ken maar dat is niet zo). Dit pleintje hebben we gewoon nog niet gehad om eens echt rustig te gaan zitten en het is er sfeervol. En hoe, Wanneer we een paar minuten zitten komen er twee bussen politie (volgeladen) op het plein gereden en 'men neemt zijn plaats in'. Oeps, hier blijven we even zitten....
Vervolgens zien we cameraman en geluidsman op ons terras. We kijken rond...wie kunnen we hier verwachten: (Bert's idee: Justin Bieber??). We hebben nog even allerlei mooie ideeëen over onszelf, te zien op nederlandse TV...ja, ja...zo kan ie wel weer. Enfin, het plein stroomt redelijk vol. We zien niet wat er gaande is maar achteraf lijkt het een of politieke bijeenkomst. Het lijkt een beetje op de ouderenbond. Dat constateren we wanneer we iedereen weer 'langzaam' naar huis zien gaan.
Genoeg over dit plein. het is ondertussen koud en we zijn zo nieuwsgierig geweest dat we zo ongeveer blauw van de kou (of liever gezegd de wind) iets te eten gaan zoeken. We besluiten terug te gaan naar het restaurantje waar we de eerste keer hier tapas hebben gegeten.
Gaat ook voortreffelijk. Ik heb mijn hele ruimte op de tafel al helemaal vol vlekken vóórdat we echt iets te eten hebben gekregen. Denk even, op z'n spaans' wat olie over een stokbroodje te gooien met wat zeezout en alles loopt eraf. Geweldig weer. Zit ik daar naast die 'keurige Bert'. Ha, ha. 'T is nooit anders...,
Lekker gegeten en dan naar huis. Zoekend naar een supermakrkt voor een flesje water. Het water in hotel heeft iets chloorachtigs en dat is niet echt fijn wanneer je drie keer per nacht meent iets te moeten drinken. We ontdekken de benedenverdieping van de supermarkt. Worst, kaas, ham, cava, fruit etc etc. Bevoorrading, voor het geval we iets tekort gaan komen.... We vertellen elkaar dat een en ander ook wel gemakkelijk is op de hotelkamer...
In de lift komen we een jonge man tegen die de hotelkamers voorziet van pizza's. Ideetje voor morgen....'See you Pizzaman' :)

• 04 Maart 2014 - 10:39

Fenna:

Hallo Bert en Lisette,

Toen ik hoorde over dat geknoei van jou Lisette en de foto's zag dacht ik heel eventjes dat ik daar ook geweest zou kunnen zijn hahaha Dat overkomt mij ook altijd met die nette Rudie.
    Maar leuk om te horen dat jullie het gezellig hebben. Nog n paar daagjes en het zit er weer op. Wat Hopie betreft hoeven jullie nog niet terug te komen want die maakt het heel erg goed. Nu luitjes nog gezellige dagen in het vooruitzicht wensen wij jullie veel kijk plezier en niet te veel Pizza eten hé. heel veel groetjes uit het zonnige Oisterwijk xx