Dag 6 Valencia: een nog mooier Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Dag 6 Valencia: een nog mooier Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Dag 6 Valencia: een nog mooier Valencia

Door: Lisette

05 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Op dit moment zit ik op hotelkamer met (let op) een lekker glaasje cava. Wat kan het leven mooi zijn.
Vanmorgen gelopen naar de wijk Ruzafa: een multicultiwijk dus daar moeten we naar toe. Vanaf de Mercado (altijd even binnen wippen) het wijkje rond en ik uiteraard aan het shoppen. Hier kan ik 'mijn'dingen kopen....apart, goedkoper en meer in het sfeertje wat ik wil. Het las fallasfeest speelt ook hier een grote rol. In een etalage zien we uitgebeeld hoe het dagelijkse vuurwerk (je weet echt niet waar je bent wanneer het zich afspeelt. Zo moet Libanon klinken...) ZICH HIER AFSPEELT. iN HET ECHT IS HET OOK EEN SOORT 'KOOI' WAARLANGS ALLERLEI VERBINDINGEN VAN VUURWERK lopen (Sorry van de hoofdletters. Geen zin omte herstellen). Nou in de etalages heeft men kleine maquettes gemaakt hierover.
De wijk Rzafa is gezellig. Je moet er wel even echt in om te proeven en te zien wat er is. Mooie uitstallingen van allerlei paddestoelen bijvoorbeeld, ook hier mooie gevels (als je ze wilt zien) en een zeer aangenaam sfeertje. Ik shop erop los en kom voldaan ook weer terug. Voor nog geen 45 euro 4 stuks...Trui, hesje, korte broek en sportschoenen. Aléekes.
We brengen de spullen naar huis en gaan lekker in de zon op het dichtsbijzijnde teras in de Jardin del Turia zitten. Ik blijk geen halve kan Sangria te kunnen kopen (en helaas, manlief wil niet meedoen i.v.m. jicht) maar de ober heeft een goed plan voor me. Vino tinto rood met vruchten... Ik vind alles goed. Opscheppen et die hap. We nemen er een kaas/hamplankje bij en 'doexzelen'. Wat een land!
Dan besluiten we de Turiarivier te volgen tot we op hoogte zijn van de binnenstad. We hebben bij onze eerdere wandelingen gezien waar we 'eruit' moeten dus op pad. Weer mooie plaatjes. Wat een park!!
We komen op een geheel andere plaats de binnenstad binnen dan we dachten. Gaqn door een stadsmuur heen en komen in de wijk El Carmen uit. Supermooi ook. Kleine smalle straatjes met idyllische pleintjes. Keigaaf. Op de een of andere manier komen we een kerk binnen die 'vreemd' is. Donker, gedraaid (dus je komt aan de altaarkant binnen), mooie schilderingen mar op de een of andere manier...Wel maken we een extra plaatje voor Frank aan de buitenkant. een mooie versie van waterafvoer...
En dan, uiteindelijk, ploffen we weer neer op het Plaza de la Reine. Borrels. Goed toeven.
Ik zit er te mopperen. Hier werkt volgens mij niemand voor half 11 en sowieso niemand na 16.00. In de parken wordt er na 16.00 gewoon volop getraind met voetballen. he, hallo, ga eens werken.
Wat gebeurt hier allemaal. Of liever gezegd: Wat gebeurt hier allemaal niet. Manifestaties omdat men tot 57 moet werken. Nou echt...., hier werkt het grootste gedeelte max 5 uur per dag. Dat roep ik hard.
Wat een leven.....
eNFIN, GENOEG GEKLAAGD. aFGELSOTEN MET EEN VOORTREFFELIJK ETENTJE EN WARM ONTHAALD. DE WARMTELAMP WERD WAT DICHTERBIJ GESCHOVEN, bERT GRILLDE ZIJ LAMSKOTELETJES WEER ZELF EN DE mAMÁ (oeps, alles gaat fout) werd verwend met een zestal heerlijke langoustinos. Jammie.
One day tot go. Morgen terug naar El Carmen: leuke winkeltjes en mooiere plaatjes bij zon. Valencia..I love it.