knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu

knysna-Oudtshoorn

Door: lisette

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Knysna – Oudtshoorn 10 aug
Alweer een zonnige dag. In het begin nog wat nevelig maar zodra we een bergpas door zijn schijnt de zon weer volop. Ik kan maar steeds niet begrijpen dat het hier winter is. In het begin een gebioed met veel meren, later weelderige plantengroei en een bergachtig gebied. Ik wed daty je hier wel tien verschillende soorten planten per vierkante meter hebt. De tocht is niet lang dus we kunnen op ons gemak opstaan en ontbijten. Iedereen is daar wel wat aan toe, om het wat rustiger en relaxter aan te doen. Voordat we bij ons hotel inchecken staan er nog twee excursies gepland. Één naar een struisvogelboerderij en een naar de Cangogrotten. De struisvogelboerderij is leuk. We krijgen uiteraard wat uitleg, maken kennis met de beesten, kunnen struisvogelrijden en je kunt proberen om op de eieren te staan om te laten zien dat die, onder druk, niet kapot gaan. Het struisvogelrijden is wel wat zielig. Een aantal mensen van de groep doen dit. De struisvogels staan met zoń 15 ongeveer in een omheind stuk. Ze hebben al een soort dekje op waar je op kunt zitten. Twee mannen vangen er een en trekken hem een zak over zijn kop. Dan brengen ze hem naar een soort stellage waar hij niet meer uit kan. Je kunt er dan op gaan zitten, krijgt instructies waar je vast moet houden en dan duwen ze de vogel uit de stellage. De twee mannen lopen mee gedurende de rit. Sneu.
De excursie naar de grotten doen we niet en we gaan er lekker het terras op waar we ons best doen een aantal van de (mooie) vogels te fotograferen. Dan naar het hotel en inchecken.
Stadje in, wat rondkijken, wederom terrasje en vanavond (dan eindelijk) Zuidafrikaanse 'Braai'. Dat maken ze bij het hotel. We zijn benieuwd.
Overigens hebben we als lunch struisvogelcarpaccio, struisvogelkebap en -filet op. Allemaal héél lekker.
We moeten weer vaan het lijnen als we terug zijn....

• 12 Augustus 2014 - 19:40

Ted:

Hey Bert, Lisette, Frank en Anja

Wat mooi weer om te lezen, wat een geweldige vakantie! Ook de minder leuke dingen schrijf je erg leuk dus dat maakt niks uit en zal jullie pret echt niet bederven. Geniet ze nog van de laatste dagen! Lees verder nog rustig door en hoor jullie na de vakantie graag een keer vertellen.
    Lieve groetjes
    Ted