Van Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu Van Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Van Stellenbosch naar Kaapstad

Door: Lisette

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Het laatste stukje van de vakantie.
We rijden van Oudsthoorn, via overigens een mooie route naar het plaatsje Stellenbosch. Onderweg doen we een wijnproeverij. In Stellenbosch zelf hebben we even de tijd om in een luxe winkelstraat te winkelen en eigenlijk te weinig om iets van dit mooie plaatsje te zien. Veel mooie oude panden, een museum over de geschiedenis etc. Dat is jammer. Die luxe shops hebben we nu wel gezien.

Gisteren (ik dien wederom later te schrijven omdat allerlei verbindingen én stopcontacten het niet doen) hebben we een superleuke dag gehad. Ś morgens vroeg op (vertrek 7.45) en dan als eerste stop Houtbay. Daar gaan we op de boot en varen we naar een plateau in de zee met zeerobben erop. Heel veel, luie robben. Het beweegt nauwelijks maar wel leuk om te zien. Dan rijden we, in een natuurpark, door naar Cape Point (daar waar de Atlantische en de Indische Oceaan bij elkaar komen) en naar Kaap de goede Hoop: het meest zuidwestelijke puntje van ZuidAfrika. Vooral het gebied is mooi. Lage begroeiing met heel veel diversiteit en vooral veel bloemen. Bij Cape Point moeten we met een kabelbaan naar boven. Helaas is daar de mist zo dik dat we er helemaal niets kunnen zien. Toch maar een fotootje geschoten van Bert, Frank en Anja. Misty....
Het is een volle dag. We dienen snel wat te eten bij Cape Point om alles te halen wat we vandaag willen doen: we gaan nog naar Boulders beach waar een pinguinkolonie zit en proberen de Tafelberg nog te doen want het is nu prachtig weer. Boulders beach is een beetje dierentuinachtig maar enfin, pinguins zien we niet elke dag dus.....
de temperatuur zal zo'n 25 graden zijn en de lucht is strakblauw. Mooier voor een bezoek aan de tafelberg kunnen we het niet hebben. We gaan met een (juist vernieuwde) kabelbaan naar boven. Het zijn twee ronde cabine' s waarin, per cabine, 65 personen kunnen. Die gaan, om en om, naar boven. Wanneer je erin staat draait de bodem (terwijl je omhoog gaat) zodat iedereen naar alle kanten kan kijken. Bovendien een gedeelte open zodat je goed foto' s kunt maken. Dat open stuk met echt veel wind. Je kunt je dan al een beetje voorstellen hoe het hier moet zijn wanneer het weer slechter is. Ze lassen dan overigens de tour al snel af.
Een schitterend gezicht daarboven. En wat boffen wij weer met het weer! Spotten weer wat moois aan vogels en het steenkonijn of wat het dan ook is: een soort marmot maar wel hangoren....
Ś avonds afscheidsdiner aan Waterfront omdat de groep de dag erop vertrekt (vanochtend).