Einde van ons tripje - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Einde van ons tripje - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Einde van ons tripje

Door: Lisette

23 Januari 2018 | Thailand, Nakhon Pathom

Wat phra pathom Chedi

Goodbye Ban Phae.
Vandaag spreken we af om rond negen uur uit te checken. We komen er niet onderuit om even terug te rijden naar de familie om daar ons ontbijt te nuttigen. Als we daar aankomen ( is maar tien minuten rijden van resort) is iedereen al druk aan het werk. Op de binnenplaats, onder de veranda, is geen spoor meer te bekennen van het feestje. Hoogstens de giga geluidsinstallatie ( die daar dus inderdaad permanent staat: een muur vol) doet iets anders vermoeden dan de stilte die ik nu voel.
Wat is al bezig met zaagsel in flesjes te doen en die vervolgens naar het land te vervoeren. Dat gaat met een scootertje met zijspan zeg maar, de heer des huize is al in de champignonschuren bezig etc. Iedereen is gewoon weer aan het werk. Ook mét houten kop...
De hoge tafel staat er nog zodat we ook bij het ontbijt op gewone stoelen kunnen zitten. Er wordt rijst gemaakt, nog wat curry en uiteraard een gerecht met de meest verse paddenstoelen die ik ooit op heb. We komen er niet onderuit, het is ook de bedoeling dat we zélf aan het plukken gaan. Met Pau lopen we naar een ander stukje grond wat verderop waar ze blijkbaar ook dit soort kweekschuren op hebben staan. Het gehele dorp bestaat van deze handel blijkt. Wel heel leuk om eens door te lopen. Enfin, we plukken wat mee maar willen eigenlijk ook gaan. Dat lukt uiteindelijk zo rond 12 uur.
Vanaf Ban Phae rijden we naar Nakhun Pathom, zo'n 30 km. Daar willen we de Wat Phra Pathom Chedi zien. De grootste Chedi van de wereld. Staat binnen een groot complex met tempelgebouwen, allerlei offermogelijkheden weer; de gebruikelijke trala. De Chedi is inderdaad gigantisch groot. Dat weet je las wanneer je er in de buurt staat. Op foto's kun je dat niet zo goed zien. We kijken er wat rond en rijden vervolgens naar Sanam Chandra Palace. Een koninklijk paleis wat we via tripadvisor hebben gevonden. Helaas, wanneer we daar aankomen blijkt het gehele park, vanwege renovatie, al vanaf oktober 2017 gesloten te zijn. Pech.
We vatten de terugtocht op naar Pattaya Pratamnak. In drie uurtjes zijn we terug bij het appartement van Hans. Iedereen is moe. We drinken wat, doen ons wasje weer in de machine en eten wat bij ' the frenchman' ( een restaurantje van een Fransman) in Soi 5 hier. En dan....iedereen vroeg naar bed. Moe.

• 23 Januari 2018 - 19:12

Ted:

Hoi Bert en Lisette, wat leuk om weer te lezen! Geniet nog even van de laatste dagen en vooral een heel goeie reis terug. xxx