El Torcal - Reisverslag uit Antequera, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu El Torcal - Reisverslag uit Antequera, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

El Torcal

Door: Lisette

12 Maart 2019 | Spanje, Antequera

Vandaag hebben we wat spullen ingepakt om een paar dagen naar Atequera te gaan. Is weliswaar maar 60 km verderop maar we willen er meer dingen zien in de omgeving en dus is steeds op en neer rijden geen optie. Bovendien is zo'n uitstapje ook wel welkom. Eens even weer in een helemaal andere omgeving.
Vandaag hebben we aangelegd op El Torcal. Een natuurpark net even onder Antequera. Ik zeg meteen: aanrader!. El Torcal is een stuk natuur, karstgebergte. Je weet niet wat je ziet. De route ernaar toe (voor ons vanuit Malaga) is adembenemend. Eerst een stuk 'grote weg' maar daarna (de A7075 naar Villanueva de Conception en verder naar het bezoekerscentrum van El Torcal) weet je écht niet wat je ziet. Bergen, zowel groen als heel ruig, kuddes met schapen, een en al bloem. ....Ook wanneer je geen wandeling in El Torcal zou willen maken is deze route alleen om te rijden al een plezier.
In het natuurpark El Torcal kun je drie routes kiezen: wit, geel en groen. We kiezen de groene (45 min) maar daar doen we toch wel wat langer over. Het is niet zo dat je met Geel bijv meer ziet maar wel dat je meer klautert. Dat is voor ons toch niet weggelegd en dit was redelijk relaxed, onze knieën droegen ons nog dus prima. Man, man wat een landschap.
We hebben écht genoten en na een verdiend drankje gaan we op weg naar Antequera waar we een hotelletje voor drie dagen hebben geboekt. Heel raar maar we komen uit de bergen gereden en 'ineens' is daar dan Antequera (ik vroeg me al af 'wanneer zien we nu deze stad' want de navigatie gaf aan 'nog 3 minuten' terwijl wij gewoon nog in de bergen reden. Héél apart.
Antequera is volgens mij niet groot (vergelijk Oisterwijk met Tilburg), compact, zéér Spaans én heel gezellig. Ik aard hier wel... (grijns grijns).
Ons hotel heet Coso Viejo (geboekt via Booking.com) en het is midden in het ode centrum. Ht ligt aan een pleintje (en de pleintjes hier zijn zó leuk: In het midden steeds een fonteintje/standbeel, rondom de (hier) oude gebouwen, bomen oor de schaduw en allerlei eet/drinktentjes en terrasjes). Vlgs mij zitten we aan het mooiste pleintje van Anteqera. We slapen in een groot (écht) Andalusisch huis. Een soort carré met binnenplaats. Daar omheen in twee verdiepingen opgetrokken met allemaal kamers. Gelukkig ook een lift deze keer. Hoeven we geen treden meer te tellen (om vol te houden om boven te komen).
Uiteraard gaan we, nadat we spullen op kamer hebben geïnstalleerd eerst ergens even een drankje doen en lopen wat rond om 'alvast een indruk' te krijgen. Is gelukt. Het is hier leuk.
Dan terug en lange broek en vest aan (zodra de zon weg is wordt het frisjes) en vanavond 'bij de buurman' gegeten. Héérlijk.
Voor nu: welterusten en tot morgen, immers wéér een mooie, zonnige dag.

• 12 Maart 2019 - 15:49

Frans En Ria:

Lisette en Bert,
    Weer prachtige foto's~!!!!!
    Het verslag komt morgen denk ik???!!!
    Wat hebben jullie een heerlijke vakantie. Als je straks nog maar kunt wennen in jullie knusse huis!!!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel,

• 12 Maart 2019 - 19:39

Frans En Ria:

Hallo hier ben ik weer!!!
    Mooi verslag , de eerste twee foto's lijken op het landschap van Noorwegen en Schotland.
    Geniet ze verder. Wij genieten van jullie verslagen en de prachtige foto's
    Liefs van Frans en Ria