Veléz-Malaga & Benagalbon - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Veléz-Malaga & Benagalbon - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Veléz-Malaga & Benagalbon

Door: Lisette

17 Maart 2019 | Spanje, Vélez-Málaga

Alweer even geleden. Soms gaan dagen gewoon voorbij. Wel 'lekker' voorbij. Relaxen bij mooi weer en tja....wat moet je dan schrijven. Even uitgerust van Antequera. Vandaag maar weer op pad. Het is, qua weer, de mooiste dag tot nu toe: 25 graden, en nu (het is avond) kunnen we nog steeds in blousje op balkon zitten.
Vanochtend besluiten we naar Veléz-Malaga te gaan (zo'n 20 min. rijden). We gaa er speciaal voor een klein kerkje waar de muren beschilderd zijn met allerlei taferelen van het leven in dit dorp. Goed gekeken op internet want alleen op dinsdag en zondag open.. Naam: Ermita de Nuestra Señora de los Remedios. We rijden op onze navigatie maar het een en ander is ons toch te moeilijk. Blijft niets anders over dan de auto ergens te parkeren en naar boven te lopen....héél stijl...Onze stappen hebben we wel weer gehad voor vandaag. De klim was echter de moeite waard. Een pareltje. Bovendien gelegen in een soort van tuin die ook supermooi was. We zijn niet verder in deze plaats geweest maar dit is wel een aanrader om te doen.
In de middag ontmoeten we Marian en Jan. Voor reisverslag niet interessant om verder over uit te wijden wie, wat en waarom. We spreken af op het plein bij gemeentehuis maar daar blijkt een of ander 'overblijfsel van Carnaval' aan de gang. Voor mij is het 48 jaar geleden dat ik ze gezien heb dus met allerlei fratsen ontmoeten we elkaar dan echt. Zo'n soort 'blind-date'. Omdat we in Rincon niet echt onze draai nu kunnen vinden nemen ze ons mee naar een nabijgelegen dorpje: Benagalbon. We hebben die naam wel gezien aan de kust maar het oorspronkelijke dorpje ligt hoger én...het is een plaatje. Ook een aanradertje dus voor de mensen die denken dat de Costa del Sol weinig te bieden heeft. Je moet het gewoon even weten.
ook hier gaan we even het kerkje binnen. Weer heel anders. Een grote jezusfiguur aan het plafond. Ik schrik er een beetje van. Wil er ook liever niet 'onderdoor' lopen. ...
Lekker gekletst, geborreld (een soort ZOMIBO, ha ha) en rond een ur of 18.30 weer terug in Rincon.
Samen nog een afzakker gepakt, gebakjes gekocht (die ga ik zo meteen opeten) en thuis gekookt. Mooie paddenstoelen met wat ui, knoflook, provencaalse kruiden...jammie. nomnomnom.
Het weer gaat hier, vlgs internet, veranderen, We hebben er ds vandaag volop van genoten. Besloten de zon in te pakken en hem/haar mee te nemen naar Nederland komende woensdag. Voor een ieder: donderdag mooi weer in Nederland.
Helaas krijg ik de foto's niet ge-upload. Morgen probeer ik opnieuw....