Hippie-enclave en strandwandeling - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van bertenlisette - WaarBenJij.nu Hippie-enclave en strandwandeling - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Hippie-enclave en strandwandeling

Door: Lisette

01 Februari 2020 | Marokko, Essaouira

We hebben een prima ontbijtje in onze Riad: kopje thee of koffie, glaasje jus, een soort pannenkoekje, stukjes stokbrood en een bolus. Daarop kun je boter, honing, jam of olie doen. Voldoende om de dag mee te starten.
Het is supermooi weer dus we besluiten vandaag langs het strand te wandelen. We nemen een kopje koffie op een terrasje in de zon en besluiten om langs twee dingen te gaan. Eerst op zoek naar een strandtent waarvan men aangeeft dat die zeer relaxed is: Ocean boulevard op zo'n 3,5 km afstand van essaouira (met je gezicht naar de zee naar links lopen) . De wandeling doen we langs een goed bestrate boulevard. De strandtent is echt leuk. Op het strand gebeurt van alles. Het ligt en staat er vol met dromedarissen, paarden en quads. De liefhebbers kunnen daarop en maken tochtjes. Sowieso al gezellig om naar te kijken. Niets voor ons om eraan mee te doen maar wel leuk om kopje koffie te nemen en dan weer verder. We lopen nog zo'n 1,5 km en komen dan in een vroegere hippie-enclave, het dorpje Diabat.
wel héél komisch; we zien wel wat 70jarige hippies (of ouder) op onze wandeltocht maar het dorpje op zich is gewoon saai. Er is nog een caféétje (met water, thee en fris) waar 'ooit' Jimie Hendriks is geweest maar dat was het dan ook wel.
Enfin, in de voetsporen van Jimie drinken we een Marokkaans theetje en besluiten de terugweg langs het strand te doen. Mooie wandeltocht. Wat waterpartijen in dit duingebied tussen de weg naar Diabat en de Atlantische oceaan. Mooi dus.
We leggen nogmaals aan bij Ocean Boulevard en eten er. ook dat kan daar prima. Bovendien kun je ook hier een wijntje of zo krijgen.
In de avond struinen we wat rond in de medina. Er is hier teveel te zien om te beschrijven. Ik zal het steeds in delen gaan doen. Nu nog even enkel ter oriëntatie: we ekijken wat straatjes met alleen art en galleries, we komen in de souk (markt) terecht, er blijkt in de hoofdstraten werkelijk van alles en nog wat te koop te zijn. En we ontdekken (niet geheel onbelangrijk) een gezellig pleintje met diverse restaurantjes. Je zit er heerlijk in de zon en de mensen zijn er (van elk restaurant) supervriendelijk. We vleien ons neer bij restaurant Bonheur des Dames. aanrader. Neem er de salade aubergine met geitenkaas en noten...Voortreffelijk.

• 03 Februari 2020 - 08:41

Jos En Janneke:

Leest weer ;leuk Lisette!!
    Nog veel plezier en rust.

groetjes en xxxen Jos en Janneke

• 03 Februari 2020 - 19:33

Ted:

Hoi Bert en Lisette

Ik voel het bijna hoe leuk ik het daar ook vond! Geniet lekker en doe zeker heeeeeeeel relaxed!
    Lieve groet en dikke zoen x