Dat kan alleen maar hier…. - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Dat kan alleen maar hier…. - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Dat kan alleen maar hier….

Door: Lisette

12 Februari 2024 | Thailand, Jomtien

12 februari 2024

Gisterenavond hebben we voor de eerste keer de Elvisshow hier in het hotel meegemaakt. Besloten om hier een keer te eten en uiteraard was meneer Elvis ook van de partij. Een gekkenhuis. De tent zat bomvol maar de meiden hier regelden een tafeltje zowat tegen zijn podium aan. Enfin, zijn bandje werd aangezet en het zingen begon weer. Bert weet ondertussen de volgorde van de nummers…Het was er wel reuze gezellig. Sommigen waagde het om gewoon het podium opte gaan en daar als een malle tekeer te gaan. Ikdenk dat de betreffende man aan het dansen was…na zijn act wilde hij ook wel een dansje met mij wagen. Toen ikhem vroeg “Where are you from?” Zei hij: ‘ I am from another world’. Dat had ik al wel gedacht….

Veel plezier gemaakt in elk geval.

Vanochtend gaat Bert alleen ontbijten. Ik blijf nog lekker even liggen. Ontbijt moet hier vóór een bepaalde tijd en ik ben al niet zo’n ontbijter. Heb wat meer tijd nodig tussen wakker worden en ontbijten. Bovendien staat steeds hetzelfde ontbijt me ook wat tegen. Ik slaap dus wat uit en neem een joghurtje wat nog in de ijskast staat.

We besluiten vandaag naar Ganesha Garden te gaan. Dat is zo’n drie kwartier hier vandaan maar het lijkt ons leuk. Niemand hier heeft er ooit van gehoord maar wat ik lees in de reviews lijkt het toch de moeite waard. Ganesha is de god met het olifantenhoofd en de vier armen. Hij is de zoon van de goden Shiva ( vader) en Parvati ( moeder). Het verhaal gaat dat mama altijd privé wilde badderen. Ze verbood dan ook iedereen om binnen te komen als ze in bad zet. Haar partner Shiva deed dat gewoon toch. Ook toen ze een wachter voor de badkamer had gezet kwam hij haar storen. Toen heeft ze Ganesha, met alle krachten die zowel zij als Shiva bezaten, geschapen. En die heeftze voor de deur van de badkamer zeg maar gezet. Als ze vervolgens weer een bad wil nemen wil Shiva toch binnen maar stuit op ganesha. Hij, niet wetende dat het zijn zoon is, snijdt zijn hoofd eraf. Wanneer hij er achter komt dat hij dit zijn eigen zoon heeft aangedaan geeft hij de opdracht aan zijn wachters om het eerste beste hoofd wat ze tegenkomen eraf te snijden en mee terug te brengen. Ze komen terug met een olifantenhoofd…..

Goed, dat was het verhaal. We gaan op pad. We bestellen een bolttaxi en binnen een minuut of tien rijdt er een taxi voor. We stappen in maar onze chauffeuse komt er niet goed uit waar we naar toe willen. Ik laat het haar op de website zien en rijden maar. Ze rijdt de beachhroad af, draait de straat in om naar Pattaya te gaan. Tot zover klopt het allemaal nog. Ik vraag haar of ze het nu weet en ze knikt van ja. Dan parkeert ze plotseling de auto aan de kant. Ze begint zich te verontschuldigen. We begrijpen er niets van. Ze kan ons niet verdr wegbrengen want ze heeft geen tijd. Moet haar kind van school halen zegt ze…

Ohh….dat hebben wij weer. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland gebeurt maar hier kan blijkbaar alles. Tja, wat nu

We moeten in elk geval uit haar auto en dat doen we dus maar. Via de boltapp proberen we een andere taxi te krijgen maar na een aantal pogingen geven we het op. Steeds denken we er een te hebben maar dan haakt de chauffeur af. Ik denk dat die verre ritten voor hen te weinig opbrengen.

We nemen nu maar een deeltaxi en laten ons voor twee kwartjes naar centrum Pattaya brengen. Lopen daar een kort rondje maar vinden er beide niets aan. Heel veel drukte, gewoon niet leuk. Terug naar hotel. Lekkere smoothie van watermeloen en wat tv/ lezen etc.

Straks maar eens kijken of het met de blouse van Bert gelukt is….

• 12 Februari 2024 - 11:21

Corry:

Mooi godenverhaal! Weer wat geleerd vandaag. Gezellig om zo met jullie mee te kunnen ‘bewegen’ . Dapper om elvis ook dichtbij te beleven.

groeten vanuit het “zinderend zuiden”!