Rare dagen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Rare dagen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Rare dagen

Door: Lisette

11 Februari 2024 | Thailand, Jomtien

11 febr 2024

het zijn wat rare dagen geweest. Eigenlijk hebben we niets, en toch van alles gedaan. Ik kan het dan ook niet in chronologische volgorde beschrijven. Hier twee events. 1: de start van het Chinese nieuwjaar en 2: een motorevent vande thailandse club Burapa waar héél veel motorrijders zich verzamelen. Dat betekent nogaliets ook hier in Jomtien…. Stranden bomvol,taxis niette krijgen omdat ook overvol en allerlei Thaise jongemannen met scooters, racebrommertjes etc die ( denk ik) ookdenken dat ze veel lawaai moeten maken en constant op en neer rijden. Ze hebben zéker iets met hun knalpijpen gedaan want hetis een geweldig lawaai.

de stranden lopen hier in de avond vol met grote Thaise families. Uit de autoos komen dan ook spullen voor grote Thaise families….Matjes om op te zitten, tafeltjes, drank en vooral eten. Dát is hier echt hét familiegebeuren. Wij, in het Westen, zijn dat een beetje kwijt denkik wel eens. Hier nog volop en ik genietervan. Verontschuldiging voor alle woorden die aan elkaar geplakt zijn maar voer dit in via Ipad en dangebeurtdat.later corrigeer ik dat wel eens. Tenslotte is de bedoeling van taaldat we elkaar een en ander kunnen communiceren.

behalve de motor/scooterrijdende jongeren pikken we ook nog een andergraantje mee van het motorevent: een lange sliert motorrijders die overde strandweg rijden. Gelukkig kon dat allemaal nog wel plaats vinden want het regende gisteren veel.

omdat hetkrijgen van taxi moeilijkis hebben we vandaag gekozen om toch even naar het strand te gaan. Een dame naast ons voerde de eekhoorntjes hier uit de hand. Soms weet ik niet watik meemaak. Enik kan het ook niet beschrijven. Je moet hier ‘ in’ zitten…

vandaag heb ik eens gelet op de ‘outfits’ van mensen. Niemand geeft er iets om. Je doet gewoon aan wat je zelf wilt en er is niemand die er naar kijkt of zich er aan stoort. Ikbesef nu ineens datik al de hele dag in nachtponnetje loop. Kan ook doorgaan voor een jurkje en het zit lekker. Dus….waarom niet?

Vandaag hebben we ook voor Bert een blouse met korte mouwen ‘op maat’laten maken….We zijn beide zeer benieuwd.Avontuur opzich al. Alles wordt netjes opgemeten, zelfs een Canadese toerist gaat er zichmeebemoeien omdat ‘op maat’ hier iets anders betekent als bijons. Hieris dat ‘strakaan het lijf zittend’; bij ons gewoon wel

assend maar meer’losjes’.Morgenavond resultaat. In hetergste geval zijn we 25 euro kwijt voor een mooi avontuur.

voor nu weer even genoeg. Later verder.

• 11 Februari 2024 - 16:23

Corry :

Weer een mooi verhaal. Hier optochten kijken: life in Moergestel, voor de buis om Oisterwijk te kijken. Mocht Bert zijn bloesje te klein uitvallen maak jij er toch gewoon een nieuw nachtponnetje van!

Groetjes en alaaf!

• 11 Februari 2024 - 16:57

Lisette:

@corry. Zoiets moet el kunnen lijkt mij [e-1f601][e-1f601][e-1f601]

• 11 Februari 2024 - 18:00

Ria:

Wat een mooi verslag. Ik moest er 2 lezen vandaag.Het dineetje bij Mannee zag er goed uit.

Wat een aparte gewoonte 3x nieuwjaar vieren!!!!

En jullie genieten nog volop van het strand en van de mensen. Leuk hoor, daar ben je ook voor gegaan denk ik.

Ben benieuwd naar de blouse van Bert.

Veel liefs voor jullie allebei!!!