Nieuwe blouse - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Nieuwe blouse - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Nieuwe blouse

Door: Lisette

15 Februari 2024 | Thailand, Jomtien

15 februari 2024

Alweer wat dagen verder. Vandaag heeft Bert erg veel last van zijn knie. Blijven dus rondom het hotel omdat lopen en zeker traplopen veel pijn doet. Heb ik weer even tijd een en ander te schrijven. Ik weet niet mer precies wat we allemaal gedaan hebben…vooral veel genoten van de zon, de zee, alles wat er op straat gebeurd en vooral van het lekkere eten. We zijn naar pattaya geweest naar de nightmarket. Daar ook maar eens van allerlei gekocht en dan aan een tafel ( die staan daar overal) opeten en drinken wat je hebt gekocht. Niet helemaal mijn ding. Wel heel gezellig om allerlei verschillende hapjes uit te zoeken; het opeten echter ( zonder goed bestek/ servet etc) valt echter nog niet zo mee. Het was goed dat een punt stond aangewezen waar je je handen kon wassen want op een gegeven moment wordt het een zootje. Althans bij ons wel.

Ook hebben we veel vertoefd in de winkel van ‘ de blouse’. Onze kleermaker. Ha ha. De eerste keer wordt er met zelfs twee man de maat opgenomen. Wanneer we gaan passen ( wanneer is ie klaar? Vanavond!) blijken we toch nog een dagje extra te moeten wachten. Uiteindelijk het resultaat passen. De blouse past perfect alleen de voorkant is zo’n 7 cm korter dan de achterkant. ‘ No problem, we will fix it’. Oké, wij wachten nog een dag op het ‘fixen’…

De volgende dag past Bert de gefixte blouse. De gehele kleermakersfamilie is nu aanwezig en iedereen bemoeit zich ermee. Aan de onderkant is de lengte nu inderdaad hetzelfde maar de blouse past van geen kanten. Véél te groot. Het duurt een tijdje voor ik kan duiden wat ik precies zie. Plotseling valt me op dat er op de rug nu ineens twee plooien zijn ingestikt. Dat hoort zo, zegt de boss, voor als je een dikke buik hebt. Ik vraag hem of hij de oude blouse nog heeft. Ja hoor. Daar zitten aan de achterkant helemaal geen plooien. Het lijkt alsof ze nog een oude zwarte blouse, groter en met twee plooien achter in reserve hadden. Dit gaan we dus niet doen. Enfin, mama bemoeit zich nu. Ze gaat zorgen dat het morgen in orde is. Weer terug. Nu is de blouse redelijk passend. Hij zou ietsje minder groot mogen zijn aan de zijkant maar dat gaan ze doen bij de volgende bloezen…Komt goed. Meneer is weer aangekleed.

Tussen het hele bloezenverhaal zitten we lekker op het strand en eten van alles waar we zin in hebben. Gisterenavond weer eens in hotel gegeten. Grote vis met spicy sauce. Héél erg lekker. Voor herhaling vatbaar.

• 15 Februari 2024 - 11:48

Corry:

Een totaal nieuwe garderobe zit er dus niet in, denk ik. Wel gelachen om het verhaal![e-1f923] ‘Dancing beer’ op fb is ook leuk.[e-1f602]

• 15 Februari 2024 - 18:42

Ted:

Ha ha.... leuk te lezen. Het plezier dat je er al van hebt! Nou mensen geniet van de laatste dagen...... het vliegt zomaar allemaal voorbij