Inkwenkwezi - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu Inkwenkwezi - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Inkwenkwezi

Door: lisette

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Inkwenkwezi: dagje relaxed

het is inmiddels woensdag 7 aug. vandaag hebben we een frelaxte dag. Er staan diverse optionele excursies op het programma en een ieder kan kiezen wat hij/zij wel of niet meedoet. Vanaf negen uur kunnen we meedoen aan een olifantenwandeling en vanaf half 11 aan 'het aaien van een cheeta'. Ja, jqa, ook wij hebben onze wenkbrauwen even gefronst bij dit aanbod om vervolgens te besluiten beide dingen maar voorbij te laten gaan. Daar zijn dieren niet voor bedoeld volgens ons. Een goede keus want dat betekent dat we op ons gemak konden ontbijten en lekker in het zonnetje koffie konden drinken. Heerlijk na al dat gedoe op uur en tijd en met z'n 'allemalen'. Pff, soms....
Om 11 uur stappen we weer in een jeep voor de laatste gamedrive deze vakantie door het Inkwenkwezipark. Ruig gebied met echte bush. We komen hier heel dicht bij de dieren die er zijn. Staan midden tussen een groep neushoorns en leeuwen. Ik schat zoń afstand van twee meter. Anja en ik krijgen er een hartwip van. Mannetjes neushoorn op links en vrouwtje met babyneushoorn op rechts. Volgens onze ranger kun je zien dat een neushoorn aan gaat vallen wanneer hij zijn staart niet meer laat hangen. Iedereen heeft oog voor het kleine neushoorntje en wij maar kijken naar de staart van het mannetje. Man, man wat een avontuur. Zo ook met een groep witte leeuwen. Overal om ons heen lopen ze. Krijgen het idee dat we omsingeld worden en we hoeven elkaar maar aan te kijken om te weten dat we het allebei in ons broek doen. Enfin, we zijn nog heel en het was een hele speciale ervaring. Soms moet je iets hé.
We maken in het park ook kennis met crazy Dazy. Een getikte struisvogel. Is tegen een auto aangelopen en sindsdien gedraagt ze zich vreemd. Ze laat constant het gedrag zien wat ze zou doen voor de paring: de vleugels wijd en constant tikken met de bek op de grond. Wanneer ze een auto ziet gaat ze liggen (tikkend met de snavel op de grond) en dient ze eerst geaaid voordat ze weer van de grond afkomt. Echt getikt dus.
We lunchen in hetzelfde (privé)park en kunnen dan kiezen uit quadrijden (wat we niet doen) of een bushwandeling maken. Frank is de enigste die hieraan meedoet van ons groepje. Is erg enthousiast als hij terugkomt. Is wederom heel dichtbij de dieren geweest (inclusief de neushoorn) maar nu LOPEND!!!Ik moet er niet aan denken. In de tijd dat hij dus zijn leven heeft gewaagd drinken wij een lekker flesje witte wijn weg. En nog steeds in de zon. Mooi. Aan het eind van de middag maken we een wandeling naar het strand waar we zo ń kilometer vandaan zitten. Met goede service want op de terugweg kunnen we met de jeep meerijden. Loopt namelijk omhoog.
De zaal waar gedineerd wordt zit vol. Er blijkt een wedstrijd gaande. Hamburger eten. Wat een gekken. Die hamburgeners zijn zo groot als een ontbijtbord en de broodjes zeker 15 cm dik. Ik zou er nog geen ¼ van op kunnen. Wie er twee opkan (het gewicht van één is 1,2 kg) krijgt 24 kisten bier. Ik mag graag een biertje drinken maar dit gaat te ver. Overigens zie ik niemand die er een helemaal opeet.
Dan terug naar de lodge waar nu de bar wél open is. We halen hier de schade van gisteren nog even in....