Kaapstad1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu Kaapstad1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Kaapstad1

Door: Lisette

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag hebben we afscheid genomen van de groep. Leuke lui maar ik ben blij dat we met zijn 4-en zijn. Dat je zelf kunt uitmaken hoe laat je ontbijt, hoe lang je ergens blijft, of je iemand wel of niet bij je aan tafel wilt. Zalig. Vanmorgen laat afgesproken voor ontbijt maar we waren toch allemaal vroeger op. het ritme zit er stevig in. We ontbijten op het gemak en bekijken samen waar we naar toe gaan. Besloten een stuk van de binnenstad te doen met in elk geval 'the green market' (een plek waar weer allerlei kraampjes staan en waar we ook nog een kadootje scoren. Dan, op de route, door de Compagny garden. Is leuk: soort van park met daaraan allerlei mooie gebouwen, veel groen, veel beelden, gewoon leuk om door te lopen. Het regent nu wel een beetje en pas rond 12 uur zien we de zon weer wat. We maken een stop voor een kop koffie en gaan dan naar het kasteel hier in kaapstad: Kasteel de goede hoop. Het is allemaal niet zover lopen vanaf ons hotel (Fountainhotel) en dat is maar goed ook want we zijn moe. Besluiten daarop ook dat, na het kasteel (waar Bert en ik een kop soep nemen) uit elkaar te gaan. Wij gaan terug naar hotel en nemen wat rust; Frank en Anja gaan samen verder. We zien elkaar tegen de avond weer. bedoeling is om te gaan eten bij Waterfront. Ik hoop dat ook nog een keer bij daglicht te zien want het is er gezellig. Rondom de haven/baai allerlei winkels en restaurants, leuke sfeer.
Zo...ik ben weer helemaal bij met de verhalen. Het schreef allemaal niet zo lekker weg deze vakantie. De reisdagen waren zo vol dat je geen tijd had om per dag te schrijven. Wanneer je dat achteraf moet doen, mis je veel, kun je geen 'stemmingen overbrengen' etc. Daarnaast maar beperkt toegang tot internet. Enfin, hopelijk toch een ieder wat vermaakt...
Morgen weer verder.

• 13 Augustus 2014 - 19:35

Ted:

Hoi mensen, ik begrijp dat het einde van de reis nadert. Geniet nog en rust goed uit, is een vermoeiende maar onvergetelijke reis geweest, lijkt me!
    Hartelijke groetjes