een warm welkom - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu een warm welkom - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

een warm welkom

Door: Lisette

06 Januari 2016 | Thailand, Pattaya

Vanaf een beschaduwd balkon bij het appartement van Hans zit iedereen hier, in de ochtend, met het een of andere ict-item te werken. Alsof we het héél druk hebben....Ik heb daar4net al even stiekem naar mijn fontysmail gekeken (34 stuks) maar meteen weer afgesloten. Best goed van mezelf.
Gisteren warm ontvangen hier in het Thaise. Zowiezo qua temperatuur maar ook door H en L die ons van het vliegveld kwamen ophalen.
Op de dag niet veel gedaan. H heeft ons even in sneltreinvaart de omgeving rondgereden zodat we alvast een beetje een idee kregen hoe het er hier allemaal uitziet. Pattaya is druk....héél druk. Ik word er geregeld wat hyper van. ś middags hebben we toch maar even geslapen want na zo'ń reis, en het overslaan van een zeer groot gedeelte van de nacht, ben je wel gesloopt. Zoals altijd is het eten en drinken hier prima. Veel fruit, heerlijk thais gegeten maar ook een lunch met broodje frikandel :)
In de avond zijn we naar een aantal bars geweest in walking street Pattaya. Immers, wanneer je hier bent moet je dat ook maar gewoon gezien hebben. Man, man wat een drukte en gedoe. Vanuit een terrasstoel zie je de gehele wereld, inclusief ale verschillende waarden en normen, aan je voorbij gaan. Overal knipperende neons, lampjes en van alle kanten muziek. Goeie en (veel) minder goeie. Op de straat wordt geflaneerd door ladyboys, dames van plezier en meer. De rest kijkt en bekijkt.... Overigens is prostitutie in geheel Thailand verboden. Gastvrouw zijn echter...dat mag wel. Zo, probleem dus opgelost!! Al met al prima voor een avondje maar verder is het niet zo mijn ding.
Vannacht prima geslapen en nu, in de ochtend, alles op het gemakje en lazyness voorop. L is er even vandoor. Die had het even gehad met de invasie van Farangs denk ik. Ha, ha...leuke meid. Vandaag wordt er wat aan me gesleuteld: nagels etc Dat hoort er hier bij hé en elke mogelijkheid om wat centjes bij elkaar te krijgen dient hier genomen te worden.
Vanmiddag maar eens kijken wat de dag verder brengt.