Een volle dag Riga (2e reisdag) - Reisverslag uit Riga, Letland van bertenlisette - WaarBenJij.nu Een volle dag Riga (2e reisdag) - Reisverslag uit Riga, Letland van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Een volle dag Riga (2e reisdag)

Door: lisette

29 Juli 2015 | Letland, Riga

Vandaag hebben we de stad Riga geheel binnenstebuiten gekeerd. Ons hotel is midden in Old Town en in de ochtend hebben we daar alle moois bekeken. Het is hier leuk en vooral erg gezellig met veel terrassen. Het weer (en dat schijnt bij dit land te horen) s echter zeer wisselvallig. Zo heb je de zon en voelt het aan als 27 graden om vervolgens naar de lucht te kijken en een geweldige zwarte lucht te zien aandrijven. Dan is het een kwestie van een plaatsje onder een grote parasol zoeken waarvan je zeker weet dat er geen lekkages zijn. Bijv tussen twee aaneengesloten parasols. Het valt er dan werkelijk 'met bakken uit'. Temperatuur blijft overigens goed. 'S middags ergens lekker gelunched en in de middag een rondrit met een of andere hippiebus gehad als een soort 'sightseeing'. Eigenlijk alleen maar vanwege het weer. Even droog in de bus en niet hoeven lopen. Het was in elk geval comfortabel maar we zagen niet veel nieuws. We gaan te snel denk ik. Hebben alles al gezien op de dag van aankomst (Dat moeten we eens afleren).
Opvallend hier zijn, naast de oude stad, de mooie gebouwen (art nouveau) en de inrichting van parken e.d. . Dat is echt heel gaaf. Die verscheidenheid in aankleding/beplanting zie je maar zelden. Daarnaast veel beelden en andere sculptures. Héél leuk is een kleine brug die volhangt met slotjes. In Parijs hadden ze ook zo iets maar dat geheel is verwijderd moeten worden vlgs mij omdat het geheel te zwaar was. Nou, hier gaan jonge stellen ook met een bepaald slotje (sommige met inscripties, andere in opvallende kleuren) naar de brug en 'bezegelen zo hun liefde voor elkaar'. Leuk om te zien en te lezen wat men allemaal graveert etc.
Op dit moment zijn we allebei moe van het vele lopen. Vanavond ergens lekker eten en morgen halen we de auto op en verkassen we naar Vilnius in Lithouwen.

• 30 Juli 2015 - 08:05

Anja:

Hoi Lisette en Bert,

zie dat het toch gelukt is met de foto's. Nou rustig aan verder reizen het is vakantie!!!

• 30 Juli 2015 - 19:12

Ted:

Hoi Bert en Lisette, leuk om te lezen! Geniet van alles wat je ziet!

• 30 Juli 2015 - 20:45

Jos:

Leuk om te lezen Lisette. groetjes aan Bert.