Derde dag in het Thaise.... - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Derde dag in het Thaise.... - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Derde dag in het Thaise....

Door: lisette

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2016 | Thailand, Pattaya

7 aug 2016.
Ik ontkom er niet aan. Gisteren de nagels en nu gaan de wenkbrauwen eraan geloven. ik schakel snel en geef toe dat ik het toch allemaal niet meer zo heel goed zie zonder bril, laat staan dat ik iets zie wanneer ik mijn wenkbrauwen dien te epileren. Vooruit dan maar. Ik krijg een mooi rose bandje rond het hoofd gebonden en mijn wenkbrauwen worden met een potloodje betekend. Iets in mij zegt akl dat dit toch iets anders gaat worden dan ik bedoel. Met een mesje worden de overtollige haartjes weggesneden (niet eruit getrokken dus) en het geheel duurt me al snel weer veel te lang. Met een of ander wattenstaafje wordt geregeld over mij wenkbrauwen gestreken. Ik heb hem nog niet door tot Hans aan Bert meldt: 'Ze zijn bijna klaar want er wordt al geverfd" Ik schrik me een ongeluk. Holy shit...dát was niet de bedoeling.... Uiteraard zsm een spiegel erbij hoor en ja....twee dikke donkere wenkbrauwen. optie is nog om ze wat smaller te laten maken. En weer aan de gang dus...ha, ha. Dat is echt weer iets voor mij.
Na de wenkbrauwenact rijden we naar de stad om boodschappen te doen. Supergrote supermarkten waar je alles kunt kopen zoals bij ons en daarnaast nog witgoed, fietsen , autoś en zelfs huizen. Rondom allerlei mogelijkheden om te eten. je koop bij de kassa een kaartje waarop je credits koopt en vervolgens kun je bij elk standje kopen wat je wilt en in het midden, aan tafeltjes en stoeltjes, opeten. In Hongkong heb ik dat ook zo gezien.
Op de terugweg draait Hans het parkeerterrein van een tempel op. Een gouden tempel weliswaar. Lijkt op de witte tempel in ChianRai. beetje dezelfde stijl maar dan van goud. Voor het eerst in mijn leven zie ik ook een mangoboom met de vruchten eraan. Kon ik die maar naar het Kerkplein verhuizen. Tempel mooi om te zien. Klein crematorium erbij (denk dan aan een grote oven die als het ware in een huisje is geplaatst wat net zo versierd is als de tempel. Vervolgens late lunch door L gekookt; Rijstsoep en een mengsel van paddenstoelen en net ontkiemde zonnebloempitten. Lekker hoor maar veel, veel, veel. Nu even wat wandelen langs de zee. Ook zin in.
Wandelen prima bevallen. We hebben ons even afgevraagd waarom we enkel mannen voorbij zagen komen (oude, jonge, oude met jonge.../) maar het bleek dat we ons terras uitgezocht hadden aan 'Adambeach'. Lekker naïef maar toch.
Vanavond heerlijk verse vis gegeten op een pleintje in Jomtien. Verse vis uit een bak, kop eraf, schoongemaakt en gezouten en dan zo aan de spies op de BBQ. Heerlijk. We hebben er weer super van genoten. Wat een leven hier...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 103700

Voorgaande reizen:

18 Januari 2024 - 18 Januari 2024

Thailand januari 2024

01 November 2022 - 29 November 2022

Thailand nov 2022

27 Augustus 2021 - 27 Augustus 2021

Kroatië sept 2021

30 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Essaouira, vroege zon in Marokko

02 September 2019 - 23 September 2019

Costa Blanca ( Dénia), September 2019

27 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Andalusïe: Rincon de la Victoria

28 December 2017 - 25 Januari 2018

Thailand januari 2018

21 November 2016 - 20 December 2016

Terug naar Thailand, nov 2016

26 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

China with all

04 Januari 2016 - 01 Februari 2016

Thailand, sabbatical jan 2016

10 Juli 2015 - 10 Juli 2015

Baltische staten: Estland, Letland en Lithouwen

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Groepsreis ZuidAfrika

27 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Valencia, Spanje maart 2014

Landen bezocht: