naar Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu naar Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

naar Chiangmai

Door: lisette

09 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

9 januari 2016
Gisterenavond aangekomen in Chiang Mai. Een uurtje vliegen en op het vliegveld stond Ron al op ons te wachten. Weer verwennerij dus en onverwacht. Op deze manier waren we snel in guesthouse (Wild Orchid) waar hij bovendien ook de kamer al geregeld had. Om 22.00 heeft ie vervolgens Bart opgehaald (Bart is een student van mij die hier stage loopt en met de hilltribechildren werkt. )Gisterenavond dus gezellig wat zitten kletsen bij Garden Restaurant (t.o. guesthouse) samen. Wel geschrokken van de verhalen over wat er allemaal weer aan de hand is in hilltribeland. Tegenwoordig komen daar heren in witte blousjes, stropdasje etc proberen om de bergvolkeren daar te bekeren tot het christendom. Om van te kotsen. Deze mensen hebben geen keuze. Ze moeten alles doen om te overleven. Dan bekeer je je tot wat dan ook, als je maar te eten krijgt.
Eerder hebben we met iemand zitten praten die een weeshuis leidt. Een christelijk weeshuis...Eerder dachten we even daar een bezoekje te doen maar dat hebben we vervolgens maar geschrapt. Overigens hebben we ons gehele programma hier omgegooid. We blijven gewoon de hele week hier en ondernemen tochten vanuit ChiangMai. Eerder wilden we twee dagen Phpayo doen maar dat blijkt 'een nogal hoog zonnenbloemengehalte'te hebben vlgs Ron. Van de lijst dus. Verder stond Lampang op het programma maar daar gaat Ron met ons naar toe. Zien we tenminste ook dingen waar geen toeristen komen.
Vanochtend heb ik wat uurtjes gewerkt. Stagebegeleiding en voorlopig eindgesprek. Bart heeft er over twee weken zijn half jaar op zitten. Vanochtend dus samen ontbeten en gewerkt. Op de middag zijn we ChiangMai ingegaan en hebben we wat tempels (Wat) gedaan. Niet allemaal maar die welke opvielen of die we nog niet gehad hadden: Wat ouSai Khan, Wat Phantao Prasis en Watcheckluang vavarihong.
Bert heeft vandaag het voorecht gehad de ChiangMai Pillar te mogen bezoeken: Verboden voor vrouwen. Uiteraard met de opdracht om goede fotoś te maken. Kon ik daar net een malloot buiten staante wachten. Op de foto zie je de mooie muurschilderingen van de binnenkant. We moeten nog navragen wat dit gehele gedoe nu precies inhoudt/betekent en natuurlijk waarom ik buiten moet blijven staan,. Op zoń moment heb je mogelijk eens geluk als je ladyboy bent. Of zouden die er ook niet in mogen.
Van daaruit (na eerst wat te hebben gegeten ) met de tuk-tuk naar de bloemenmarkt hier. Geweldig....bossen orchideëen in alle kleuren. Via de Chinese markt terug.
Net even op een terras aan een lekkere kokosnoot gezeten en nu weer bij Garden om even op het net te kunnen. Kan bij ons ook maar hier hebben we er een drankje bij. Ons guesthouse is zeer basic. Zo meteen at plannen maken voor wat gaat komen...