Shaxi dag 2 - Reisverslag uit Shaxi, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu Shaxi dag 2 - Reisverslag uit Shaxi, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Shaxi dag 2

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg

07 Augustus 2016 | China, Shaxi

Shaxi dag 2
Vanochtend in het guesthouse ontbeten. Buiten het feit dat je hier een soort barretje aan de binnenplaats hebt is er ook een klein caféetje met uitzicht op rivier. Je moet je dat allemaal heel primitief voorstellen hoor. Maar...wanneer je het wilt zien kun je hier gewoon alle kanten uit.
Vandaag splitsen we ons op. Bert, Ties en Lisa gaan met een busje richting het dorpje van waaruit we morgen de ' grote bus' naar Zhongdian moeten nemen. Kijken daar wat rond ( ook hier old Village) en kopen meteen de buskaartjes zodat we zeker weten dat we plaats hebben. Daarna zijn ze van plan de shisobangrotten ( ik weet niet of ik het goed schrijf maar verbeter later wel) te bekijken. Hierin veel sculpturen die daar, lang geleden, door het Baivolk zijn aangebracht. Als het goed is kunnen ze van daaruit hiken naar Shaxi in 2 uur maar ik weet niet of ze dat zullen doen. Later meer dus daarover, wanneer ze terug zijn. (Achteraf blijken ze dit allemaal niet gedaan te hebben. Alleen wat rondgekeken en buskaartjes gekocht. Jammer want er is veel moois te zien. Gemiste kans wat mij betreft).
Ik start mijn dag met een vruchtensapje op het plein. Mooi om al die bedrijvigheid hier te zien. Er staan kleine paardjes waarmee je een tourtje kunt maken en de Chinese toeristen maken er veelvuldig, onder vaak luid gegiechel en geschreeuw, gebruik van.
Vervolgens bezoek ik de tempel op het plein: de Xingjiao tempel. Blijkt uit de mingtijd te zijn. Zal heus wel écht een topper zijn en heel erg oud maar het geheel komt mij saai over. Ik vervolg mijn weg langs de rivier maar nu de andere kant op dan gisteren. Uiteraard ook mooi. Wat herders die met hun geiten aan de wandel zijn en een kolonne paarden en ezels ....
Wanneer ik terug wil naar old town stuit ik op een andere tempel. Als ik er binnen loop zitten er op de binnenplaats vele groepen oude mannen allerlei (kaart) spelletjes te doen. Ik voel me wel een beetje een indringer. De sfeer is er niet voor Westerlingen alhoewel men mij wel vriendelijk groet. Hier weer veel kleurrijke beelden. Ik mag dat wel. Een vrolijke bende in de tempel.
Dan een kopje koffie achter ons guesthouse, koffers wat herschikken en me nog maar even aan het zoeken van vluchten wijden. Inmiddels ben ik zover dat Air China, die ik via Ctrip kan bereiken, nog 7 plaatsen eerste klas heeft. Dat zou een vlucht zijn die om 12.30 in Chengdu aankomt ( vanuit Lijiang) . Dirk heeft dan twee uur om koffers van de band te halen, KLMflights te zoeken ( mogelijk in andere terminal), in te checken en om 14.30 op te stijgen naar Amsterdam. Het feit dat er nog zeven plaatsen zijn stelt me wat gerust. Ik hoop dat ze niet weg zijn voor morgenvroeg. Heb immers al ergens geboekt en moet nu wachten tot morgenvroeg of men mij nog contact. We zullen zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 103912

Voorgaande reizen:

18 Januari 2024 - 18 Januari 2024

Thailand januari 2024

01 November 2022 - 29 November 2022

Thailand nov 2022

27 Augustus 2021 - 27 Augustus 2021

Kroatië sept 2021

30 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Essaouira, vroege zon in Marokko

02 September 2019 - 23 September 2019

Costa Blanca ( Dénia), September 2019

27 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Andalusïe: Rincon de la Victoria

28 December 2017 - 25 Januari 2018

Thailand januari 2018

21 November 2016 - 20 December 2016

Terug naar Thailand, nov 2016

26 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

China with all

04 Januari 2016 - 01 Februari 2016

Thailand, sabbatical jan 2016

10 Juli 2015 - 10 Juli 2015

Baltische staten: Estland, Letland en Lithouwen

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Groepsreis ZuidAfrika

27 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Valencia, Spanje maart 2014

Landen bezocht: