Hoe het gezelschap uit elkaar gaat 2 - Reisverslag uit Lijiang, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu Hoe het gezelschap uit elkaar gaat 2 - Reisverslag uit Lijiang, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Hoe het gezelschap uit elkaar gaat 2

Door: Lisette

13 Augustus 2016 | China, Lijiang

Het ontbijt, bij vertrek van Dirk, is hier op het binnenplaatsje. Door een klein hekje kun je naar de straat . Voor het hekje staat een prullenbak en ook aan de andere kant van het hekje op straat staat er een. Wanneer Lisa en Ties ook beneden komen om afscheid te nemen zie ik twee witte vaatdoeken voor me staan. Beide aan de diarree en Lisa ook braken. Ik denk een heerlijk hamburgertje en ik houd Dirk scherp in de gaten of hij ook geen tekenen van dit alles vertoond. Niet fijn op zo'n lange reis. Hij zit echter op zijn gemak twee gebakken eieren weg te werken dus dat zal wel goed komen.
Vijf minuten voor vertrek vliegt Lisa omhoog: waar moet ik overgeven? Ze loopt de straat op en neemt de prullenbak die daar staat in gebruik. Op hetzelfde moment gaat het ook Ties niet meer goed. Hij besluit de prullenbak binnen te nemen. Bert scheurt ondertussen papier af, geeft dat door aan mij en ik vlieg van de een naar de ander om monden af te vegen etc. Dirk probeert vervolgens stoïcijns zijn koffer tussen de twee prullenbakken in te manoeuvreren omdat hij de taxi in moet. Wat een tafereel. Ik krijg er de slappe lach van terwijl dat nu natuurlijk hélemaal niet 'passend' is. Enfin, afscheidskus en terug om de twee anderen zo snel mogelijk in bed te krijgen. Mama Naxi geeft ze allebei 3 pillen terwijl Papa Naxi alle bakken begint schoon te maken. Ze krijgen extra toiletpapier mee naar boven en op dit moment ( 11.30) slapen ze allebei als roosjes.
Laten zo, denk ik.
Uiteraard hier geen foto's bij het verslag

• 13 Augustus 2016 - 12:32

Hans Van Nunen:

Wat een verhaal zeg ! Hopelijk heeft Dirk onderweg niet te veel problemen met zijn maag ! Beterschap met Ties & Lisa en hopelijk binnenkort een prettig vervolg voor allemaal !

• 13 Augustus 2016 - 13:17

Eustach En Athea:

Hilarische taferelen hahaha. Zie het al helemaal voor me hahaha. Gerum. Ze worden meteen afgestraft bij het eten van westerse burgers.
    Goed dat Dirk geen last had. Nu maar hopen dat ze snel weer boven jan zijn. Zou wel heel zonde van de mooie tijd daar zijn. Net gekeken op flight tracker en Dirk is ongeveer op de helft van zijn vlucht naar Amsterdam.

• 16 Augustus 2016 - 00:29

Elly:

Beterschap en genieten je laatste dagen