Jomtien - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Jomtien - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Jomtien

24 November 2022 | Thailand, Jomtien

Inmiddels zijn we aangekomen in Jomtien, vlakbij waar Hans ( een vriend van ons) woont. Jomtien ligt nét onder Pattaya. Onze reis vanaf Petchaburi is prima verlopen. In een grote (privé) bus waren we hier in een kleine 4 uurtjes. Zodra we wat gesetteld waren en op een terras zijn belandt komt Hans ons halen. Eerst even naar zijn appartement waar we Manee ook weer zien. Fijn weerzien. Vervolgens neemt hij ons mee uit eten. Hij brengt ons vervolgens naar hotel en Ties en Ted gaan nog even met hen naar een tent waar lifemuziek is. Bleek erg leuk te zijn maar wij waren te moe. De dag erop zijn we helemaal klaar voor het strand. Dat loopt echter anders. Het is woensdag en dan is het strand ‘ dicht’. Alle ligstoelen en parasols zijn dan van het strand verdwenen. Een of andere maatregel om het alcoholgebruik hier teug te dringen. Of althans zoiets. We lopen wat door de straatjes hier en laten ons af zetten door bathtaxi bij Fon. Een bathtaxi is een soort pickupje waar je achterin stapt nadat je je hand hebt opgestoken. Als je eruit wilt ( waar dan ook) stopt ie en betaal je €0,27 per persoon aan de chauffeur. Maakt niet uit hoe ver je meegaat, de prijs is altijd hetzelfde. Fon is een jonge vrouw die we al een aantal keren hebben ontmoet hier en ze runt hier een restaurantje. Ook hier een warm onthaal. In de avond hapje gegeten en hele leuke avond gehad met wat meiden in een bar, de verkopers die je van alles aan proberen te smeren en dus wederom weer met van alles naar huis. Heel veel plezier gehad.

vandaag ( donderdag) lopen we dan wel naar het strand. In de ochtend regent het en het is bewolkt de rest van de dag. Toch hebben we daar heerlijk gezeten en genoten van alles wat er op ons heen gebeurt: massages die op het strand worden gegeven, verkopers met fruit, kleding, eten etc etc. Gewoon een mooi schouwspel. Ties is ondertussen met Hans en Manee shoppen. Achterop de scooter bij Hans. Die laat hem vervolgens het een en ander van Pattaya zien. Hij heeft ervan genoten en heeft een muis hier kunnen kopen voor zijn gamen wat echt veel geld scheelt met thuis. Kon op het strand ook nog wat leuke shirts scoren dus al met al voor iedereen prima dagje. Dit is mijn laatste reisverslag. De komende dagen gaan we niets anders doen dan relaxen, als het weer het toelaat vaak naar het strand en samen met Hans en Manee nog wat tijd doorbrengen.

dank voor jullie lezen. Tot een volgende reis.

• 24 November 2022 - 12:15

Corry:

Nog veel plezier komende dagen bij Hans en Manee.

• 24 November 2022 - 16:29

Mieke Jansen Van Dongen:

• 24 November 2022 - 18:30

Karla:

Geniet van jullie laatste dagen daar….. en nogmaals zeker van de [e-1f31e][e-1f31e]…. Heel voorbarig…. Maar vast een goede terug reis…… maar nog even …..RELAXEN [e-1f3d6] [e-1f37b][e-1f618][e-1f618]

• 24 November 2022 - 18:42

Lenny Onwezen:

Bedankt Lisette voor je leuke verslagen, bijzonder om zo met jullie "mee te reizen".

Voor wie nog nooit in Thailand is geweest schets je een mooi en realistisch beeld.

Ik heb het met veel plezier gelezen.

Heel veel plezier nog, lekker chillen!

Gr. voor jullie allen,

Lenny

• 25 November 2022 - 14:24

Annemie En Bart:

Lisette, bedankt voor je mooie verhalen en je hebt ons, die nooit in Thailand zijn geweest toch een aardig kijkje gegeven van dit land. We hebben je verhalen met plezier gelezen, Heer erg bedankt. Rust nog maar een paar dagen uit en we wensen jou en de anderen een gezellige en veilige terugreis toe!!!! Doe iedereen de groeten en tot gauw!

• 28 November 2022 - 23:31

Ria:

Mooi was het!!! De prachtige verslagen en de daarbij geplaatste foto's! Nu is het bijna voorbij en wens ik jullie een heel goede reis en.....WELKOM THUIS!!! Liefs-Ria