Start avontuur - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Start avontuur - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Start avontuur

26 Januari 2024 | Thailand, Jomtien

De start van deze reis was niet optimaal. Bij het uitprinten van mijn boardingpass bleek daar Lisette Verhelst op te staanipv Elisabeth Verhelst, conform mijn paspoort. Kortom….twee dagen over en weer gebel met zowel luchtvaartmaatschappij als boekingskantoor, vaakvia een contactformulier mailendo dat normaal. Ontact niet kan ( boekingskantoor) maar dan uiteindelijk, 7 uur voor vertrek tochde naamswijziging en’gaan met die banaan’.

reis op zich prima verlopen met een warm welkom in Jomtien. Hans en Manee waren al bij ons hotel. Hadden al wat bier en wijn gekocht om in koelkast kamer te zetten. Zo kunnen we ooklekker vanaf ons balkonnetje genieten en hoefden we geen zware spullenin bus of taxi mee te slepend. Ook senseoapparaat meegebracht. Wat een luxe.verwennerij op je vakantie-adres. Samen eerste avond dus wat gegeten en dan écht slapen. Moe van reis

Er zit een dagje tussen maar ik begin maar gewoon vandaag. Stuk gemakkelijker. Ik ben benieuwd of het lukt. Andere jaren trokken we steeds rond en was er dus altijd wel iets nieuws te beleven. Dit jaar is echter het plan om 4 weken in Jomtien ( vlakbij Pattaya) te blijven. Bekend terrein en voor de meeste bekend als een oord waar ‘ alles draait om seks’. Het zou fijn zijn als ik deze omgeving eens een beetje in een ander licht zou kunnen zetten. Ook Jomtien is Thailand en het heeft vele mooie dingen te bieden. Het is maar net waar je naar wilt kijken…. En hoe je je mindset instelt. Als je wat meer over dit land zou weten weet je ook dat alle meisjes hier een familie hebben ergens anders in dit grote land, dat ze hun centjes naar die familie sturen, dat daar dan weer kindjes van naar school kunnen etc

Ik probeer jullie 4 weken mee te nemen naar Jomtien, vanuit een andere mindset.

vandaag superlaat opgestaan. We logeren in Jomtien boat house. Voor onze begrippen supetluxe dus deze dame hoeft de komende weken helemaal niets te doen. Heelrijk. Tot half elf kunnen we een goed ontbijt krijgen maar vandaag dus helaas te laat. Eten toch iets in hotel en besluiten om, langs de zee, naar Hans, een vriend, te lopen. Wandeling van zo’n drie kwartiertjes dus te doen. Onderweg schiet ik wat plaatjes die ik hier elke dag en vrijwel overal zou kunnen schieten. Bijzondere plaatjes van bijzondere mensen en bijzondere situaties. We genieten dan ook oponze wandeling. Het mooie strand, de mensen die daar lekker liggen én de mensen die hen, jawel óp het strand een Thaise massage geven. Dat is hier allemaal heelnormaal. We kunnen overal eten, kleine eetkarretjes waar ter plekke wordt gebakken en klaargemaakt wat jij wilt. We komen langs dikke bomen die versierd zijn en waarvoor kleine tempeltjes zijn geplaats. Je zou ze zo voorbij lopen….immers in Jomtien is veel meer te zien. Maar wij kijken hier naar. Heel bijzonder. Mensen reageren ook supervriendelijk wanneer ze zien dat je belangstelling toont voor hun gewoontes, hun cultuur. En daar genieten wij dan weer van. Op het strand, tussen de dure surfplanken etcde viskooien die ze nodig hebben bij hun visvangst. Je zou ze zomaar over het hoofd zien. Op de fotoos een beetje een impressie.

Bij Hans en Lekkie warm ontvangen, beetje buurten, wat afspraken maken ivm programma komende tijd, drankje erbij dus wat wilje nog meer.opde terugweg maken we voor de eerste keer gebruikvan onze app ‘ bolt’. Je geeft aan waar je naar tie wilt, krijgt vervolgens aantal auto’ste zienin de buurt ( met prijzen erachter), je kiest er een en je kunt exactzien welke auto komt, wie de chauffeur is, hie lang het duurt etc. Gewéldige app!

voor 90 bath ( ong 2,25) zijn we weer terug ‘ thuis’. We drinken in een barretje wat en gaan lekker eten bij Noi in Soi 4. Het eten is er heerlijk!!. Zeker de lekkerste massamancurry die ik ooit op heb. Morgen weer terug daar. Is ook wat rustiger zitten als aan de boulevard.

voldaan lopen we naar huis, scoren nog watfruit en dan lekker op balkon ( met zeezicht). Zo meteen een wijntje en dan slapen. Mooi Jomtien!

• 27 Januari 2024 - 15:09

Corry Kastelijn:

Lisette, het is weer meegenieten met jullie, gezellig! Groetjes, Corry[e-1f618]

• 27 Januari 2024 - 15:21

Willy Peltzer:

Even stressen voor het vertrek, maar nu lekker bijkomen en vanaf mijn bank volg ik jullie weer op jullie reis.

• 27 Januari 2024 - 16:03

Lenny Onwezen:

Wat leuk om weer met jullie "mee te reizen" Lisette. Heerlijk wat langer op één plek, geeft veel meer rust denk ik, optimaal genieten!

Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur.

Groetjes, ook aan Bert.

• 27 Januari 2024 - 16:48

Ria:

Hoi Lisette en Bert

Na een trubbelige start is het nu volop genieten!!!

Ik ga er ook weer volop van genieten!!!!

Liefs Ria[e-1f618][e-1f618]

• 27 Januari 2024 - 20:07

Frank:

Geniet er lekker van!

• 27 Januari 2024 - 20:35

Hans:

Allemaal gezellig hoor ! Verder hoef ik niet te reageren want het allemaal dichtbij mijn stekkie hier ! 555

• 28 Januari 2024 - 10:48

Anja:

Gezellig kan ik weer lekker mee genieten. Veel plezier!! [e-1f618]

• 28 Januari 2024 - 23:22

Jos En Janneke:

Helemaal gezellig!! gaat jullie wel lukken!! Veel plezier!!

• 29 Januari 2024 - 08:11

Liesbeth :