De drie pagodes van Dali - Reisverslag uit Dali, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu De drie pagodes van Dali - Reisverslag uit Dali, China van bertenlisette - WaarBenJij.nu

De drie pagodes van Dali

Door: Lisette

03 Augustus 2016 | China, Dali

Drie pagodes .
Vanochtend hadden we om een uur of half elf afgesproken. Iedereen ontbijt zelf ergens en dan weer samen op pad. Wanneer we naar een van de stadspoorten, vlak bij, hotel lopen is er meteen een driver die ons vraagt of hij ons in een minibar kan vervoeren. Prima idee, dan zitten we niet meer met dat gedoe van 'twee taxi's'. Blijkt toch nét even wat meer problemen te geven dan we gedacht hadden. Weer een leer voor volgende keer. We vragen hem ons af te zetten bij het '3 pagodes reflectionpark'. In een reisverslag hebben we gelezen dat we de chauffeur moeten vragen ons ' helemaal boven' af te zetten en dat doet ie ook. 'Boven' is alleen niet echt veel te zien. Een grote vijver waar we omheen kunnen lopen. De reflecties in deze vijver zijn overigens wel héél mooi. Mooier dan die, welke we later in het complex van de drie pagodes zullen zien. Deze pagodes zijn overigens een must-see. Dali staat er bekend om en dús willen we die bezoeken.
Na onze vijver ( zeg maar) dienen we gewoon weer via de straat op het complex van de pagodes en een tempelcomplex te komen. We doen er lang over om te zoeken waar we nu echt de ingang kunnen vinden maar enfin....we komen er. Het pagodegedoe is niet echt spectaculair. Het tempelcomplex daarentegen is gigantisch. Je moet je voorstellen dat je een hoop trappen moet lopen om bij een tempel te komen. Uiteraard met allerlei boeddha's etc maar wat blijkt is het feit dat er vervolgens weer een tig treden komen om bij de daaropvolgende tempel te komen. Lisa en Ties hebben hun stappenteller ( op telefoon) aan. Man je wilt het niet weten...puf, puf....
Bert en Dirk haken op een gegeven moment af. Ik schat bij tempel twaalf.... Lisa, Ties en ik willen nu ook echt wel de top bereiken. We gaan door. Blijkt echter dat we nog een tempel of vier te gaan hebben. Wel hele mooie uitzichten en schitterende beelden in de laatste tempel te vinden. We zijn er zelf alledrie trots op dat we het bereikt hebben. Geen aanrader maar toch.
Wanneer we elkaar weer treffen besluiten we toch maar om het toeristenbusje te nemen om ons de lange weg terug te brengen.
Omdat Bert jarig is ( overigens iedereen bedankt voor de vele felicitaties op telefoon, what's app en Facebook. Geeft zo'n dagje een feestelijk tintje) lunchen we goed, nemen een goede borrel en dineren uitgebreid.
Dan breekt het onweer hier los... Pfffff, wat een waterstroom.
Aan de overkant van het terras waar we zitten verkopen ze van die doorzichtige regenjassen. Dirk en Lisa hadden constant een zware rugzak bij met allerlei voorzorgsmaatregelen voor wat dan ook. Helaas was dit de eerste dag dat zowel paraplu's als regenjassen UIT de rugzak zijn gegooid ( toch niet nodig ). Ha, ha..die moeten er dus het eerst aan geloven. In mooie roze en groen plastic jasjes proberen zo snel mogelijk thuis te komen. De regenjassen zijn overigens ook plotseling een aantal yuannen gestegen in prijs

• 04 Augustus 2016 - 00:54

Elly:

Nog steeds allemaal " zen"?. Geniet

• 04 Augustus 2016 - 22:52

Yvonne En Marien:

Leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Wat hebben jullie al veel gezien. Bert nog van harte gefeliciteerd.
    We blijven jullie volgen. Veel plezier en goeie reis verder.

• 06 Augustus 2016 - 14:21

Frans En Ria:

Zit de foto

• 06 Augustus 2016 - 14:24

Frans En Ria:

Zit de foto van Dirk en Lisa nog eens te bekijken. Het zijn wel skone regenjasjes hoor!!!!