jaarwisseling in Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu jaarwisseling in Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

jaarwisseling in Thailand

Door: lisette

01 Januari 2018 | Thailand, Pattaya

Allereerst wens ik alle lezers een heel gelukkig nieuwjaar. Niets dan goeds. Vandaag is het nieuwjaarsdag en die hebben we een beetje gebruikt om te herstellen (van het gehele 2017 zeg maar :)). Beetje langs strand gewandeld (bert wordt onmiddellijk herkend door een dame die ijsjes verkoopt. Ha, ha, mooi) , biertje aan de zee, terrasje en al wat nog meer verstaan kan worden onder 'lammen'. Inmiddels hebben we ook een taxi geregeld om overmorgen naar Chantaburi te komen. Planning was met de bus maar voor zover we nu hebben uitgezocht rijden er twee op een dag, startend om 3 en 4 uur in de ochtend. Dat gaan we dus NIET doen. Het zal best wel zo zijn dat dat anders kan maar we krijgen het hier op dit moment niet uitgezocht. We nemen dus gewoon een taxi (Lekkie heeft een en ander geregeld en er nog wat geld af kunnen praten: 2000 bath, drie uur rijden. €50).
De jaarwisseling hebben we op een leuke manier doorgemaakt. Met zijn allen naar Villa Oranje. Dat is een hotel in Pattaya Klang (centrum) met een Belgische uitbater (uiteraard Thaise vriendin) waar voornamelijk Nederlanders komen. De staff is supergezellig. Leuke spontane, open meiden waar we gisteren veel, heel veel plezier mee hebben gehad.
Al erg vroeg van huis gegaan en met de auto daar naar toe. Het verkeer s hier zo druk dat je voor een klein stukje lange tijden in de auto zit. Vandaar onze vroege arrivé bij de villa. Daar was een BBQ georganiseerd met vlees/vis. Internationaal gezelschap (ik schat een man of 20) van Nederlanders, Engelsen, Thaien en Chinezen. Je neemt wat je wilt op je bordje en het wordt voor je gemaakt/gebakken of je pakt gewoon wat je lekker vindt van hetgeen 'klaar'is. Wel zelf even goed opletten of het lang genoeg gelegen heeft...
Het personeel had onderling voor elkaar kadootjes gekocht. Die kregen een nummertje en toen het 12 uur geweest was kon elk personeelslid een nummertje trekken en het bijbehorende cadeau ontvangen. Ik heb gewoon zitten genieten van de blijheid van deze meiden dat ze een kadootje kregen, de spanning om het uit te pakken, enfin ...het geheel. Bij ons zijn giften voor elkaar toch wel heel gewoontjes, je scheurt het papier eraf en kijkt of je het wel/niet kunt gebruiken. Hier heb ik de stress voor het 'nummertje trekken' gezien, de verrukte gezichtjes wanneer het cadeau 'groot' was, het heel voorzichtige uitpakken (de papiertjes kunnen immers worden hergebruikt) tot het moment dat ze de spanning niet meer konden dragen en alles er n een keer werd afgescheurd. Genieten. Je zou ze zo elke dag een kadootje gaan brengen.
iedereen krijgt vervolgens sterretjes (vuurwerk) en champagne. Dan komt alleman met je proosten. Duurt wel een half uurtje maar dan kun je toch gewoon drinken. Vervolgens barst het feestje nog mee los. Dansen, dansen of je leven er van af hangt. Ook onze techneut (Thaise Toon; Toon is onze aannemer in Oisterwijk) is aanwezig. Blijkt weer een broer van vriendin van exploitant Villa....zo gaat dat hier. Hij laat ons ook een en ander zien van traditionele Thaise dans. Echt gaaf om te zien. Vervolgens blijkt ie capaciteiten te hebben waarmee we hem zo op zouden kunnen nemen binnen het team Clinie-Clowns bij ons. Al dansend met Manee speelt ie hele toneelstukken. De jongen (of man. Is 34 maar oogt als 22) blijkt niet te kunnen lezen en schrijven maar heeft zoveel kwaliteiten. Jammer dat die, in zo'n land nauwelijks tot ontplooing kunnen komen. Man man, wat hebben we het goed in Nederland...

• 01 Januari 2018 - 18:09

Ted:

Hoi Bert en Lisette, voor jullie op de eerste plaats ook alle beste wensen en geluk voor 2018! Mooi om te lezen weer. Geniet van de avonturen die nog komen. Zie de verhalen wel voor bij komen. Of hoor die later wel. xxx

• 01 Januari 2018 - 22:25

Elly:

Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het is hier regenachtig. Begrijp uit je verhaal dat we ons landje toch meer moeten gaan waarderen. Misschien een goed voornemen voor 2018: fijne vakantie en groetjes aan Manee