Nog even op stap - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Nog even op stap - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Nog even op stap

Door: lisette

02 Januari 2018 | Thailand, Pattaya

Gisterenavond zijn we gaan eten bij Kel (Restaurant Jeny). Wanneer ik oor dat we daar naar toe gaan is mijn dag al goed. Die kan zó lekker koken dat het water me al in mijn mond komt als ik alleen de naam van het restaurant hoor. Ik meld het (en ga het ook zeker op tripadvisor zetten) omdat het gewoon super is. Aanrader is de massaman. Een rode curry met aardappel erin en natuurlijk met garnalen (kan overigens ook met kip). Alles is lekker, heeft de juiste bite, héérlijk.
Daarna zijn we naar de 'In-Love’-bar geweest. Wat een gekkenhuis. Verschillende groepen (landen) hebben daar een bar in hoefijzervorm. Dus heel veel bars in één complex. Bij elke bar een podium en een paal. Veel rose licht en harde muziek. De barmeiden doen hun best met spelletjes, animatie etc. Ik bespeur veel 'zoekenden'. Voor mij liever een klein barretje/cafeetje waar je wat contacten legt met mensen die dat ook willen. Te groot, te rose ....
Vanochtend gaan we op stap met in het hoofd twee musea die we willen zien. Het 'bottlemuseum' (Flessen met daarin kleine tafereeltjes gebouwd) en het museum 'Hello, van Gogh'. Het eerste museum blijkt al drie jaar gesloen te zijn. Dat zal ik maar eens melden bij tripadvisor. We leggen er al drie jaar op aan en nu het zover is hebben we deze pech. Het Hello-vanGoghmuseum is 'geinig'. Met wel honderd beamers projecteren e schilderijen van van Gogh, Monet, Gaugain op grote witte doeken. Op de een of andere manier hebben ze er wat animatie in gedaan: iemand slaat de ogen neer, de bomen lijken te bewegen, de zaaier zaait....dat soort dingen. EEn verkrachting van de kunst (daar zijn we ons van bewust) maar toch leuk om te zien. Er is verder niemand in het museum. Alle aanwijzinen staan er enkel in het Engels en in het Chinees. Niets in Thai....héél raar en het geeft te denken.
Na het museum zijn we doorgereden naar het Noorden. de tempel sanctury of true (weet even niet hoe te schrijven) voorbij. We rijden op Sukhovit road (?). Ergens nemen we een klein zijstraatje richting zee en we komen op een strandstrook met vervolgens een mooie aangeplante boom/struikpartij. Er zitten enkele Thaise gezinnen bij elkaar. Lekker relaxed op wat matjes en met meer dan voldoende eten en drinken bij. Het is er mooi en vooral rustig. We drinken en eten wat in een eettent daar aan dit strand. Relaxte plaats wanneer je even het 'ligstoel-aan-ligstoel' zat bent.
Bij terugkomst een terrasje gepikt en nu wat douchen en klaarmaken voor avondeten. Morgen vertrekken we naar Chantaburi. Ik heb er zin in!