Marbella en Mijas - Reisverslag uit Marbella, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Marbella en Mijas - Reisverslag uit Marbella, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Marbella en Mijas

Door: Lisette

02 Maart 2019 | Spanje, Marbella

Vandaag een volle, maar hele leuke dag. Nadat we vanochtend ontbeten hebben zijn Ted en ik eerst naar de supermarkt gegaan. Is maar 300 m hier vandaan maar toch met het etentje om maar meteen een heleboel in te slaan. Komen daar en ja hoor....lijstje vergeten. Toch no oed gekomen. Één dingetje 'vergeten'. Best knap van ons.
De temperatuur was weer super. Ik schat zo'n graag of 22/23. Met dit mooie weer dus op pad. We hebben een route uitgestippeld en ons eerste stoppunt is Marbella. Dat is zo'n beetje 'Moor'(= restaurant/bar in Oisterwijk) in het kwadraat. Zien en gezien worden....daar draait het hier om. We zijn gekomen voor het oude centrum (Casco Antiquo) en op onze route ernaar toe vinden we, niet zo ver daar vanaf, gelukkig een parkeerplaatsje. Veel getoeter onderweg van boze Spanjaarden omdat ik op elke routonde dingen verkeerd deed. Beetje gespannen door de drukte in die steden en steeds aarzelen welke weg je moet hebben. Enfin, jammer. Is iets waar de meeste toeristen wel last van hebben denk ik. Het ode centrum is leuk. Hele smalle straatjes met overal tapasbarretjes. Het is er bovendien stampvol met drinkende en etende mensen. De gevels zijn mooi wit gekalkt en hangen vol met potten met bloemen. Heel vriendelijk ziet dat eruit.
We slenteren daar wat rond, pikken een terrasje en wandelen door naar de Avenue del Mar. Dat is een soort laan in het midden van een park wat tussen de kustweg en de zee in ligt. Er staan verschillende sculptures van Dali en die wilden we ook even meepikken. Dan terug naar de auto. Nog een hele klim want die weg liep vanaf het begin omhoog. Puffend dus de auto in om de terugweg in te zetten.
We rijden terug richting Malaga en gaan van de weg af om naar Mijas te gaan. Mijas staat bekend om zijn ezeltjes waar je op knt om door het superleuke dorpje te rijden. Meteen wanneer we bovenkomen (mijas ligt hoog op de berg) staat er een hele rij. Ook een soort van koetjes met ezels ervoor. Natuurlijk maken we daar geen gebruik van. Is gewoon zielig. Overigens zien we weinig mensen die dit doen. We wandelen door het dorp en het is er leuk: veel smalle straatjes, kleine pleintjes en trappen om steeds maar hoger te komen. Veel souvenirwinkeltjes, terrasjes en barretjes. Zeker de moeite waard om naar toe te gaan wanneer je in deze buurt bent.

• 02 Maart 2019 - 19:45

Elly Van Den Meijdenberg: