Malaga 1 want hier gaan we nog wel een keer komen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu Malaga 1 want hier gaan we nog wel een keer komen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Malaga 1 want hier gaan we nog wel een keer komen

03 Maart 2019 | Spanje, Málaga

Vandaag een dag vanaf een mooie ochtend tot een supermooie zonsondergang en meer....
Vanochtend super verwend door Ted. We hadden afgesproken dat de eerste die wakker werd vers brood ging halen. Bert dacht dat hij 'gewonnen; had maar Ted is gewoon altijd als eerste wakker. Er wás dus al vers brood, kadootje erbij: hele kleine croissantjes gevuld, tafel al gedekt, bakje vers fruit voor iedereen...kortom 'Het begin kon al niet beter'(met de complimenten voor Ted.
Wat ze ook al heeft gedaan is alle info verzameld over hoe en wanneer we vanuit Rincon (waar we verblijven) de bus kunnen nemen naar Malaga. We hebben een aantal bezienswaardigheden op het programma staan en bovendien is daar het 'einde van de Carnaval'. Op deze dag (de zondag van de carnaval dus) beëindigen de mensen hier het Carnaval. Bij ons gaat dat nog twee dagen door. Hier niet. Men eindigt de Carnaval met een optocht zoals wij die in Brabant ook kennen, Op die laatste dag brengen zij een supergrote Anjovis ( de mascotte van Malaga) vanaf een centraal plein naar de zee; als een soort begrafenis.)
Onze intentie was vanochtend om dat mee te maken.
Enfin, lekker ontbeten en vervolgens de bus naar Malaga; zo'n 30 minuten.
Malaga is een super relaxte stad. Ik wil haar hier graag vergelijken met Sevilla: alles gaat zeer relaxed. Kan het niet goed uitleggen maar voelt ooed. Veel kunst op straat, veel mensen die iets proberen om hn centjes bj te verdienen. De een speelt (goed) viool, de ander zingt, danst of houdt zich stil als een beeld...en er zitten ook lieden NIETS te doen met een bord beschreven: Í AM HUNGRY". Daar balen we allemaal wat van maar verzinnen allerlei manieren hoe deze mensen in elk geval 'met iets doen' ook een beetje de kost zouden kunnen verdienen. 'Stil staan als een beeld' zou een mogelijke optie kunnen zijn....
We slenteren dor Mooi Malaga en als eerste doen we de kathedraal aan. Écht heel mooi. Er is een diens aan e gang dus we kunnen niet overal komen maar het is een plaatje zowel van innen als van buiten.
Vervolgens gaan we naar het Alcazaba, een Moors verdedigingsfort wat vóór de ingang ligt van het kasteel (Castillo de Gibralfaro). Vanwege de, wederom, een weg omhoog doen we dat niet, en nemen nog even een kijkje bij het Romeins Theater.
Uiteraard weer af en toe een drankje en hapje. Eten kunnen we hier volop en volgens ons doen de mensen hier ook werkelijk niets anders. Hordes families die , waar het ook maar kan, neerstrijken en zich tegoed doen aan allerlei lekkere hapjes. Wat dat betreft moeten we hier nog het ee en ander leren. Gwoon voor vier mensen vier verschillende gerechten bestellen is niet de weg...en te duur. We zijn lerende...
Van de Carnaval zien we nog niet zoveel tijdens ons tripje. Wel her en der wat kinderen verkleed en enkele groepen (met rondom een thema dezelfde kleding) volwassenen. Niet zo spectaculair als bij ons. Het lijkt erop dat dit 'einde van de carnaval (het 'begraven van de ansjovis') ook het hoogtepunt is voor e mensen. Op dat moment dachten we er nog zeker wat van mee te pikken.
Na alle culturele bezoekjes vragen we aan wat mensen hoe laat ongeveer deze carnavaleske begrafenis plaats gaat vinden. Vijf uur, vertelt de man ons en hij geeft aan hoe de route gaat lopen. Dat klopt overigens met wat ik gelezen heb. We hebben dus nog wat tijd over en besluiten de kant van de zee te nemen om nog wat te lopen.
We lopen via de' El Parmeral de las Sorpresas' . Een zeer modern ingerichte boulevard, met moderne architectuur en beplant met allemaal palmen. Wanneer je die volgt (en dat is helemaal langs het water waar je langs de cruiseschepen en grote jachten komt) kom je uit bij 'Artsenal'. Artsenal (daar staat ook de bekende kubus - gekleurd- van het Centre Pompidou....jaa óók in Spanje dus). Het is een supermooie plek waar iedereen een beetje hangt, ontspant, drinkt, eet, kijkt etc tussen allerlei kunstwerken in. Écht een fijne plek om te zijn en een volgende keer (ik ga er zeker terug komen) ga ik daar ook eens gewoon een paar uurtjes 'zijn'.
In dezelfde area ook leuke marktkraampjes met van alles en nog wat.
Na al dit moois besluiten we terug te gaan naar de hoofdstraat (in de buurt van kathedraal) omdat daar de optocht van Carnaval komt. Dat gaat helaas niet door. Het punt wat we hebben uitgekozen ...daar is een verbouwing bezig en er is dus een andere route gepland. Zo weinig als we van Carnaval hier hebben gezien zo 'veel dik' staan de rijen nu om iets van de stoet op te vangen. De route is ook nog verlegd dus alleen insiders weten wat en hoe. Het plaatsje waar wij wilden gaan staan is een uiterst puntje met 20 rijen dik voor ons. Er is wel een terrasje met een tafeltje voor 4 vrij...
Malaga, geweldige stad. We komen terug vanwege de sfeer...
We nemen de bus terug, nog iets drinken op het strand en dan naar huis.
Vanavond in appartement gegeten. Iedereen is ook moe. Tot morgen

• 04 Maart 2019 - 07:55

Frans En Ria:

Hallo vakantiegangers
    Wat een geweldig verslag!!!!!
    Wij genieten er van!!! Prachtige foto's.
    Jullie genieten ook lekker van de vakantie en zijn ook actief bezig door al die bezienswaardigheden te bezoeken!!!
    Lieve groeten voor jullie vieren van