Dag 4 Sightseeing Rijeka - Reisverslag uit Rijeka, Kroatië van bertenlisette - WaarBenJij.nu Dag 4 Sightseeing Rijeka - Reisverslag uit Rijeka, Kroatië van bertenlisette - WaarBenJij.nu

16 September 2021 | Kroatië, Rijeka

Dag 4 Sightseeing Rijeka

Vandaag regent het. Een soort constant miezeren. Wel dusdanig dat regenjas en paraplu mee moet ( en aan en op). We besluiten ons nergens voor te haasten en in de middag nog wat in Rijeka rond te zwalken. Niks met trappen vandaag. Zo gemakkelijk mogelijk. Inmiddels hebben we een kaart van Rijeka. Er blijkt echter niet zoveel sightseeing te doen hier. Wel wat musea maar gezien de recensies schrappen we er al snel een paar. Wel doen we maritiem en historisch museum. En waar ligt dat…..ver boven ons. Dus wéér klimmen. De entree is gratis ( ook al zie ik het bordje 20 kuna ( munt hier) per persoon gaater nog geen bel rinkelen. We stappen binnen, lopen wat langs oude meubelstukken, schilderijen en blijven wat langer in het gedeelte wat wat uitleg geeft over de oorlog van inmiddels al weer twintig jaar geleden. Thuis toch eens wat meerover opzoeken. We moeten hiervoor de trap op ( daar gaan we weer). De rest van de verdieping wordt verbouwd. En de 2e? Die is momenteel gesloten meneer. Oh….gratis:grin:.

Vlak bijons is ookeen ronde kathedraal die in de reisgidsen wordt aangegeven als bezienswaardig. We zoeken hem op maar ook hier: gesloten. En dan ziter dus gewoon niets anders meer op dan op terras zitten.

Beetje raar voorzo’ n grote stad en zo weinig specifieks te zien .

We eten bij Monar. Aanrader. Er zijn hier héélveelcafe’s/ bars maar je kunt steeds alleen maar drinken.restaurantjes zie je niet zoveel. Tenzij wat fastfood/ pizza toestanden.

Het straatje waar we Monar vinden is hetzelfde alswaar ook Antack is. Hier heb je watgoede restaurants bij elkaar. Het is het straatje naast de markthallen. Op de kop van de haven zeg maar. Voor 20/25 euro eet én drink je hier supergoed. Per persoon maar dan wel in goed restaurant.

Overigens heb ik bij Garden ook héél gegeten: specialiteit van het eiland krk: zelfgemaakte penne met scampi’s en truffelsaus. Heerlijk.

Bert qua vlees ook goed gegeten ( soort gevuld varkenshaasje met daarop speciale romige kaas ( als slagroom). Rest echterzo zout als brem.

Mocht je erheen gaan…pak de krk specialiteit!