Eerste volle dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Eerste volle dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Eerste volle dag in Bangkok

03 November 2022 | Thailand, Bangkok

Zow…., daar zijn we dan. Vandaag de eerste ‘ volle’ dag Bangkok erop zitten en we genieten volop.

onze reis was zwaar. Totaal zo’n 26 uur bezig geweest om uiteindelijk van Oisterwijk hier in Guesthouse New Siam II te komen. Overigens aanradertje.

we waren netjes drie uur van te voren op Schiphol. Helaas dachten héël veel mensen dat ze daar nog vroeger moesten zijn dus de wachtrij om je bagage af te geven was enorm. Dit ondanks het feit dat we online hadden ingecheckd. Kortom….om 20.15 dronken we ons eerste drankje en waren we allemaal al goed moe van dat ‘steeds maar staan’. Vliegtuig ruim een uur vertraging met alle irritaties en vermoeienissen van dien. Enfin, we zijn er en iedereen heeft een prima nachtrust gehad. Let’s go!

vanochtend eerst een lekker Westers ontbijtje op hier in guesthouse. Ties waagde zich onmiddellijk al aan een Pad Thai ( gerecht met kip) maar ‘de oudjes’ toch maar even wat voor ons normaal is. Eitje dus, wat brood, bacon en ham, fruit, koffie.

we lopen naar het Grand Palace en onze eerste tempel die we bezoeken: Wat Phra Kaeo. die met ‘ the emerald Buddha’. Een klein beeldje wat, omringd door goud ergens hoog in het gebouw is weggezet. Op de wandeling er aar toe ploffen we wel even nee aan een pier langs de rivier om even wat bij te komen en wat fris te drinken. De temperatuur is hier hoog ( 32 graden) dus een lekkere smoothie van fruit gaat er wel in. Bovendien is er op de rivier steeds beweging. Taxiboten, sleepboten met lange bakken erachter etc. Gewoon leuk om te zitten én te zien. Ondertussen is het wel duidelijk dat je echt op moet letten wáár je gaat zitten. J

Je wordt al snel door overigens zeer vriendelijke Thaien, geleid naar de toch wat Westerse drink en eetgelegenheden. Een paar stappen verder zit je tussen de bevolkong, is het even lekker, en beter betaalbaar. Overigens zijn de kosten niet veel. Gisteren hebben we met 4-ren super gegeten en gedronken voor 35 euro. En zaten we op een dure plek.

op naar de emerald Buddha en het paleis. Alhoewel we van alles aan doeken bij hadden om toch vooral maar niets van de blote benen van Ties en Bert te zien, of de bloete schouders van Ted werden we onmiddellijk rechtsomkeer gestuurd. De heren lange broeken en Ted zowel een doek om de beneb als later een volledig T-shirt om al dat moois te bedekken. Een gouden tent, dat winkeltje waar al die toersiten naar toe gestuurd worden. Haha, iedereen een broek of shirt aan van 2,70 euro en gaan met die banaan.

We genieten van alle pracht en praal. Het is wat Eftelingachtig allemaal en héél veel goud. Ik zie Ties en Ted genieten. Een beetje overweldigend denk ik voor eerste keer dit.

wanneer we naar de uitgang lopen houdt een dame ons aan. Of we wisten dat we ook nog, op hetzelfde entreebewijs, een Thaise mask ( masker) dance show konden bezoeken. Nee, natuurlijk wisten we dat niet. Nou, het treintje stond klaar en wij daar, uiteraard, in. Op naar de dansshow. Leuk om ge zien. Zowel het ritje met het treintje door stuk van Bangkok als de verschillende dansen. Ook weer meegepikt,

Beloofd was dat we met hetzelfde treintje teruggebracht ziuden worden. Echter, die theaterzaal bleef steeds voller lopen….die moeten daarna natuurlijk allemaal met ‘ het treintje mee’. Dat gaan we anders doen.

wanneer we uit het theater komen staat daar een soort ‘ propper’ die ons in een tuktuk probeert te krijgen. Hij vraagt ons 500 Thaise Bath…Die is gek! Dat gaan we niet doen en we maken dat hem een beetje op z’n Brabants duidelijk. Eerst loopt ie weg maar dan komt ie terug: 100 bath ( dat is 2,70) voor 4 man. OK, deal. Vervolgens zet hij ons vieren in een tuk tuk. De chauffeur kijkt ons aan ( onze onderhandelaar is inmiddels weg) en vraagt ‘ Hoeveel gaan jullie betalen?’ 100 bath dus…..De man krijgt bijna een inzinking. Als hij weet waar hij naar toe moet geeft ie aan dat ie voor 200 bath gaat rijden. We gaan akkoord. Het had voor 150 gekund denk ik maar hier moeten we écht nog even inkomen. Mooi spel ook wel.

Hier in guesthouse wat biertjes op en nu iedereen even ‘ voor zich’ . Superleukedag.

vanavond eten in Khao San Road ( de beroemde backpackersstreet hier). Wordt in elk reisverslag aangegeven als een ‘ must see’. Ha ha…en dat is dus bij ons guesthouse om het hoekje. Toplocatie! Voor 11 euro per persoon per nacht op superlocatie, met zwembad en alles te krijgen of regelen wat je maar wilt.

see you tomorrow

oeps, ik krijg de foto’s niet gedownload. Die houden jullie dus te goed. Kus.

• 03 November 2022 - 12:18

Corry :

Prima start van jullie vakantie zo te lezen. Leuk, gezellig dat we zo mee kunnen ‘reizen’.

• 03 November 2022 - 12:32

Liesbeth:

Is een mooie dag geweest voor jullie. Je beschrijft het alsof de lezer er zelf bij is. Benieuwd naar het volgende verslag.

• 03 November 2022 - 12:37

Anja:

Heerlijk om te lezen en mee te reizen. Oeps kledingvoorschrift wist ik eigenlijk wel, maar ja dan hadden jullie niet van die mooie outfitjes gehad. Ted je ziet er fantastisch uit en Bert en Ties broeken wel mee naar Nederland hè!

• 03 November 2022 - 13:33

Chantal Karman :

Ohhhh heel fijn te horen dat jullie er zijn !! Tedje , je ziet er koninklijk uit ...Geniet samen, wij volgen jullie !

Grtjs,

Moniek, Marjolene, Mieke en Chantal

• 03 November 2022 - 21:43

Ria:

Beste reizigers,

Wat een gezellig verslag van jullie 1e dag in Thailand!!

Samen reis ik met jullie mee via de geweldige verslagen en geniet daarvan!!!

Geniet er maar lekker van-Veel plezier

Dikke kus

Ria[e-2764]

• 04 November 2022 - 09:26

Willy:

Wat een enerverend reisje erheen.

Schiphol blijft spannend tegenwoordig.

Maar dan wel weer een geweldige eerste dag.

Blijf genieten en wees vooral zuinig op de nieuwe outfit.

Liefs van mij

• 05 November 2022 - 20:49

Annemie En Bart:

Fijn dat jullie na een toch wel zware reis veilig zijn aangekomen. Het is altijd spannend tegenwoordig met die luchtvaart. En meteen een nieuwe outfit; zonde van die mooie mannenbenen. Leuk om jullie de komende tijd te kunnen volgen; we genieten nu al!

Annemie[e-38]Bart