Een fietstocht om nooit te vergeten… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Een fietstocht om nooit te vergeten… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Een fietstocht om nooit te vergeten…

04 November 2022 | Thailand, Bangkok

Mijn kont doet zeer…

Ik heb drie uur op de fiets gezeten. Normaal zou ik zo 25 euro betalen om maar geen fietstocht te hoeven maken maar vandaag heb ik er 25 voor betaald. En ik heb er geen spijt van! Wat een bijzondere ervaring!

we hebben een fietstocht geboekt via Co van Kessel op internet. Die gaan we vandaag doen. We nemen de boot over de rivier naar de pier waar het beginpunt is. ( er stroomt een grote rivier door bangkok -weet even de naam niet-) en daarop is een soort gewoon taxiverkeer maar dan met boten. Hele leuke manier van vervoer want het is een en al bedrijvigheid op het water. Allerlei longtaiboten ( met een soort lange staaf achter de motor) met daarin toeristen, privébootjes en ook sterke sleepboten die een lange rij van bakken achter zich aan hebben om producten van en naar zee te krijgen. Geweldig om te zien. Om op je bestemming te komen is het dus al gewoon een feestje!

enfin, bij de fietsorganisatie worden we ingedeeld in groepen ( man man, wat een bedrijf!,) en krijgen we allemaal een geel, licht fietsje. Je kunt met een kleine beweging stuur en zadel omhoog zetten dus even eerst op maat maken. We kiezen toch maar voor de veilige weg en dat is een standje waarbij je met je voeten op de grond kunt meteen als dat zou moeten….Pfff, ik heb even getwijfeld ( dacht ik zet mijn zadel hoger) maar superblij dat ik dat niet gedaan heb.

We fietsen met ongeveer 15 personen én 2 begeiders. Krijgen instructies om vooral links te blijven rijden ( Oh, ja…ze rijden hier links) én om vooral achter elkaar te blijven ( hele goeie tip, lees verder…).

Een fietstocht om nooit te vergeten: door de smalle straatjes van Bangkok. Die variëren dus van 90 cm tot 150 cm. Let wel, die straatjes van 1,5 meter staan ook nog vol met handelswaar die wordt aangeprezen, scooters en héél veel mensen. Opstappen, afstappen, opstappen etc. Ik denk dat dat wel het vermoeiends was. Ook stukken waarbij je fietsje stukje moest dragen of over allerlei puin heen helpen.

steeds voldoende stops, drankje en/ of lekkernijtje en gidsen die veiligheid boven alles hadden staan ( Thank you guys from Co van Kessel)

we hebben de smalle straatjes gezien, de soms erbarmelijke omstandigheden waar mensen woonden en werkten en toch steeds die glimlach: ‘Sawadeekha, Hello, zwaai-zwaai.

de geuren die overal hangen. Variërend van lekker gebAkken knoflook en andere kruiden tot giga rioolgeuren…,

de mensen die onder bruggen en viaducten leven, zonder dak boven hun hoofd verder maar met wel wat spulletjes ( een stoel, een paraplu en wat plastic zakken met kleding) en die fan toch een klein benchje naast zich hebben staan met wat kittens of een puppy en wederom ‘ Sawadeekha, hello, zwaai-zwaai’,

Chinatown en de bloemenmarkt, een tempel met een Budha van 16 m hoog, watervaranen op de kant naast de kanaaltjes…..teveel om op te noemen.

kortom, wat een superfietstocht! Zó genoten!

nu inmiddels weer bij guesthouse, wat biertjes op, zo even douchen en dan weer lekker eten. See you tomorrow: Sawadeekha, Goodbey, zwaai-zwaai.

• 04 November 2022 - 14:27

Hans Van Nunen.:

Ja, dat dacht ik wel dat jullie dat leuk zouden vinden ! Vooral ook dat links rijden...555 Zo zie je wat van het "niet toeristische leventje" ook van de simpele Thai die echt van de ene dag tot de andere leven.

• 04 November 2022 - 17:08

Ria:

Geweldig dat jullie zo genoten hebben van de fietstocht! Ik ook!

Wat is het toch druk overal!

Blijf voorzichtig en geniet van al het moois dat jullie tegen komen!!

Lieve groet-Ria[e-1f600]

• 04 November 2022 - 21:41

Karla:

‘n zere kont na 3 uurtjes fietsen [e-1f633][e-1f633][e-1f61f]..... vraag maar eens aan Ted wat een fietstocht is...... en oké.... die was door weilanden.... weilanden....[e-1f602][e-1f602][e-1f602].... groetjes daar [e-1f618]

• 05 November 2022 - 09:29

Corry:

Hei lijkt me inderdaad anders fietsen dan in Nederland, maar wel kom je zo dicht bij het dagelijkse leven. Leuk om te lezen weer: geniet ze!

• 05 November 2022 - 14:28

Annemie En Bart:

Wat maak je veel mee op zo'n fietstocht, maar het is wel de manier om veel te zien en dichter bij de mensen te komen. Wat een leuke reis tot nog toe; je zou zo een reisje boeken!!![e-1f61c]

Geniet er van!!!