Tempels en watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Tempels en watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Tempels en watervallen

11 November 2022 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren relaxed opgestart. Geen tijd afgesproken voor ontbijt en ieder zo zijn eigen dingetje. Ted is al even verkouden en ook Ties begint last te krijgen. Dat is minder…

zo rond de middag bellen we Mr Choke ( van de taxi) en vragen hem of hij ons naar twee tempels wil brengen. De eerste is Wat Tham Suea. We zien hem al van verre liggen en het is een gigantisch complex dat hoog ligt. Wanneer we vanaf het parkeerterrein de trap zien krijgen we dan ook bijna een rolberoerte. Gelukkig is hier een soort treintje waarmee je, supersteil, naar boven kunt. Het is hier mooi en het uitzicht is geweldig. We zien hier zowel het echte Thaise ( qua bouw) als ook invloeden van China. Heel mooi.

Vervolgens rijdt meneer Choke ons naar de volgende tempel Wat Ban Tham. De tempel bestaat uit verschillende lagen ( let op, dat zien we enkel op plaatjes). Je start met een hele lange trap en komt dan een drakenbek binnen. De trap gaat daarin verder omhoog ( je zou nu dus eigenlijk door het drakenlijf verder klimmen) tot je bij een soort grot komt. Daar heb je dan ook weer platformen boven elkaar liggen tot je bij een tempelgebouw komt wat helemaal boven aan de top van de berg staat. Het blijkt dat we 270 treden moeten klimmen om alleen al door de draak naar de grot te komen. Daarna zou je dan nog de plateaus/ platvormen moeten doen. We hoeven elkaar niets te zeggen….No way. Vervolgens kijken we dus beneden op de plaatjes hoe de tempel in elkaar steekt en houden het verder voor gezien.

onderweg komen we nog langs een begraafplaats voor Thaien van Chinese afkomst. We stoppen even voor wat fotootjes en weer naar huis. Nu moet ik er ook aan geloven. Hoofdpijn, beginnende keelpijn en vlgs mij ook koorts. Ties blijft die avond thuis vanwege snot en ellende en ook ik heel vroeg naar bed.

ik ben vanochtend (11 nov) nog niet opgeknapt. Besluit dan ook programma vandaag niet te doen. Gaat ook niet. Hoop dat snel beter wordt

Bert, Ted en Ties vertrekken naar ‘ de mooiste waterval van Thailand’ : Huay Mae Khamin waterfalls. Ben heel benieuwd naar hun verhalen en fotoos

• 11 November 2022 - 11:39

Anja:

Oeps dat is wat minder ieder om de beurt ziek, hopelijk snel allemaal weer opgeknapt. Ben benieuwd naar de foto's van de waterval!

dikke kus!