Naar Prachuap Kiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Naar Prachuap Kiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Naar Prachuap Kiri Khan

13 November 2022 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Gisteren zijn we, met een privébusje van Kanchanaburi naar Prachuap Kiri Khan gereisd. Geregeld via een meisje in een of andere bar en voor 3500 bath. 4,5 uur reizen maar comfortabel dus goed te doen. Inmiddels hoesten we allemaal nog wat en soms nog gesnotter maar het gaat goed. Ik weet zeker dat we Covid hebben gehad. Hier hoest en proest een groot gedeelte van de mensen maar oké. Niemand ernstige klachten gehad dus gaan met die banaan. We logeren in Baan Por Pla Resort en dat is prima. Gelukkig kan er één da,e wat Engels en komen we zo wel aan de belangrijkste dingen. Er zijn een soort huisjes allemaal naast elkaar en die staan in een u- vorm. Alles superschoon en netjes. In de ochtend krijg je van de dame een pakketje met een sandwich kip/ei en kun je zelf vanaf een tafel die buiten ergens staat, koffie en thee pakkenen een banaantje. Die sandwiches zijn zo’n soort pakketjes die je ook op vliegveld en bij benzinepompen kunt kopen. Ted en Ties genieten er wel van maar ik heb voor ons morgen maar wat koekjes en cakes en fruit verzameld. Is mogelijk ook gevarieerder dan 5 dagen die ‘ boterhammen’.

de temperatuur is hier hoog. Op dit moment ( en het is hier nu negen uur ‘s avonds, is het nog 29 graden. We zitten dus allemaal op onze kamer zodat we airco aan kunnen zetten.

prachuap is zeker niet ingesteld optoeristen. Je zit hier heerlijk tussen de locals. Er spreken maar weinig mensen Engels en ook zelden een Engelse aanwijzing op borden. Wel een gezoek dus steeds. De dame heeft ons een telnr gegeven van meneer Chai en die komt met zijn tuktuk als we hem bellen. Ook dat is dus gerregeld.

gisterenavond had ik hier meteen al een hoop muggebeten te oakken dus even apotheek gezocht voor afterbite te halen. Ik heb van alles geprobeerd om uit te leggen wat ik moest hebben maar helaas. Dan wordt er een verre neef of nicht gebeld die wél Engels kan, daar kun je je verhaal tegen doen en die zegt dan weer tegen de apotheek wat ze me mee moet geven. Zoiets dus….

Enfin, vandaag eerst onsontbijt gedaan, dan mr Chaigebeld en die heeft ons naar Ao Manao Bay gereden. Datis zo’ n 4 km vanaf ons guesthouse. Erligt daar een militaire basis en deze baai ligt daar als het ware ‘ in’. Het is supermooi. Zitjes onderr de bomen, blauwe zee, eten en drinken wordt je gebracht tot zelfs aan hetwater. Kortom, zeker een plaats waar we nog eens naar toe gaan. Ergens op de basis zitten langoeren ( apen) . Die gaan we ook nog spotten. Vandaag alleen ‘ gelamd’. Morgen weer wat meer activiteit. Tot dan

• 13 November 2022 - 16:52

Corry:

Weer een mooie dag dus. Hier ook nog steeds prima weer: 15 graden en volop zon. De middag doorgebracht op het terras van Mie Pieters. Wel bijzonder voor november….

groetjes, ook van Ton.

• 13 November 2022 - 17:08

Ria:

• 13 November 2022 - 17:11

Ria:

Dus mijn reactie is afgeveegd.

Het is prachtig wat we te zien en te lezen krijgen. Wel erg warm is goed aan jullie te zien. Lassen jullie nooit een luie dag in?

Geniet er lekker van

Veel liefs-Ria

• 13 November 2022 - 21:17

Annemie En Bart:

Wat zitten jullie daar lekker in het zonnetje in een prachtige omgeving. Maar 29 gr in de avond is toch wel veel van het goede. Hier is het met de helft en zon toch lekker weer, alhoewel het deze week weer wisselvallig wordt en kouder met in de nacht soms nachtvorst. Verschil moet er wezen! Doe het maar kalm aan en veel drinken. Hebben ze overigens la Trappe?

Lieve groeten Annemie en Bart