123 freedom bar and restaurant - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu 123 freedom bar and restaurant - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

123 freedom bar and restaurant

15 November 2022 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Vandaag een lazy day gehad. Gewoon strand.

op de avond besluiten we wederom in de buurt te gaan eten waar we gisteren ook geweest zijn. Chai zet ons af precies voor hetzelfde restaurant als gisteren maar we proberen toch even de ‘ buurtjes’. . Oeps, we moeten eerst iemand wakker maken ( letterlijk!) en er ie sowieso ( 2 man aanwezig) niemand vriendelijk, geen andere gasten. Ondertussen hadden we restaurant al verbouwd om naar onze zin te zitten, kaart gezien ( supperduur, quasi westers…) dus we besluiten terug te gaan naar de buurtjes waar we gisteren hebben gezeten. Die leken al een beetje in paniek: Hoezo gaan ze naar de buren?

ons onthaalis warm. Iedereen wordt door Oma opscherp gesteld want de belangrijke gasten zijn binnen. Verder zit er niemand. De muziek wordt aangezet en wanneer ze eenmaal in de gaten hebben datikwitte wijn wil wordt er gebeld naar een winkel, de prijs met ons overlegd en witte wijn per scooter gehaald. Uiteraard betaal ikde fles maar er wordt geenbathje bovenop gelegdvoor het halen, het glas etc.dat soort service. Niemand kan hier engels. Je zinnen moetje dus heelkort maken. ‘ Blok-Engels’ noemt Ties dat: korte woorden, niet meer dan nodig. Wij( de rest) zijn geneigd om in ons beste Engels van alles uit te leggen. Het wordt steeds moeilijker voor hen. Het is dan ook lachen gieren brullen voordat we alles hebben wat we uiteindelijk wilden.

Vandaag zijn we ‘ buiten’ gaan zitten omdat Ties en ik dan kunnen roken. Echter het meubilair is zo verrot ( van regen wrsch) dater bijna bijelje beweging wel een stuk meubilair afbrokkelt. Dan van het tafelblad, dan van de houten bankjes waar we op zitten. De familie lacht volop met ons mee…

Op een gegeven moment loop ik naartoilet.Op het pad ligt een…? Ik vraag één vande dames bediening ‘ Whats this? A mouse? A Rat?’

Ze kijkt even naar het ((gelukkig inmiddels) dode beest ( wat échtgewoon op het paadje naar toilet lag, vol in het licht, voor iedereen te zien) en zegt :It’ s a rat.

vervolgens loopt de dame gewoon verder.Wacht even….ik moet naar toilet, er ligt een dode rat op mijn pad en de dame doetniets. Op dat moment denk ik aan Ties die mij alsmaar uitlegt dat ik hier ‘ Blok-Engels’ moet praten…Ik wend me tot ‘oma’…RAT….TAKE IT AWAY!

En dat gebeurt…

ondanks dat is het eten gewoon vers en lekker. Er blijkt bovendien iemand jarig te zijn: de broer van de nicht van de zus….etcetc. Een man die zich ook al de hele avondhad bemoeid met ‘ ons wel en wee’. We zingen uit volle borst voor hem ‘ Lang zal ie leven’. Hij geniet. Enwij ook.

wat een avond……Thai-way

• 16 November 2022 - 10:35

Willy:

Wat een avond, wat een avontuur.

Wat een leuk verhaaltje weer, maar ook een verhaaltje wat je vaker kunt vertellen. Van hieruit wel grappig. Een rat. Beter op her pad naar de wc dan naar de keuken........ ken je ratatouille??

Nig heel veel plezier en vooral genieten