King Mongkut Memorial park of Science and Technolo - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu King Mongkut Memorial park of Science and Technolo - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

King Mongkut Memorial park of Science and Technolo

14 November 2022 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Als we wakker worden regent het. Vannacht een giga onweer hier. Bert en ik hebben er gewoon doorheen geslapen maar Ties en Ted zijn er wakkervan geworden. Hebben zelfs alle handdoeken en wasrekken kunnen redden die nog buiten hingen en stonden. Heel veel wind dus ook. Regen betekent dus ook rustig op staan ( want toch wachten tot de zon hier komt). We regelen een beetje ontbijt en maken programma voor de restdagen hier. Belangrijkste is dat we straks weervervoer hebben van hier naar Petchaburi. Ted en ik gaan even met ‘ de mama van het guesthouse’ kijken wat ze voor ons kan betekenen. Dat verloopt prima. Ze kijkt mee wat we met de tuktuk van mr Chai kunnen doen en wat met privétaxi’ s en we komen tot een deal. Ha ha, ze had reisbureau kunnen gaan runnen. Daar waar ze kan schuift ze haar zoon in met grote wagen ( spreekt helaas geen Engels en of dat een punt is……..?). Nee hoor, als je maar zorgt dat we daar komen waar we willen. Qua programma en vervoer nu dus alles geregeld.

we lopen eerst even stukje stad in om te gaan kijken naar the city pillar shrine. Een soort gebouw, lijkend op een tempel ( maar dan net weer niet) waar ook buddha in geplaatst en in sommige steden mogen vrouwen er niet eens in. Ik moet nog eens uitzoeken wat dat exact allemaal betekent.

dan komt mr Chai met de tuktuk en brengt ons naar een gedeelte van het stuk militaire basis hier in de buurt. Daar zit een gemeenschap Langoeren ( apen) op een berg en die komen zo 2x per dag naar beneden. We hebben geluk want we kunnen ze. Spotten. Keileuk.

vervolgens weer in de tuktuk. Verder via de militaire basis naar het memorial park ( zie titel verslag). Kort noemen ze het hier ‘ Waghor’ . Ik dacht dat er meer aan technologiete zien zou zijn maar was enkel van alles overvissen. Met heel veel aquaria. En écht heel leuk. Ook de route ernaar toe was super. Gewoon ju gle met daarin een weg en daaraan huisjes. Met kippen, koeien, wat kleine garnalenkwekerijen en gewoon hele mooie natuur. We hebben genoten.

we laten ons afzetten bij een guesthouse ( zo zou ik het eigenlijk niet willen noemen maar je kunt er op een houten stoel zitten - ipv plastic- en ze hebben er bier) en drinkeneen biertje. Nu iedereen op ons guesthouse zijn/ haar eigen dingetje. Vanavond nog wat eten en terugkijken op een mooie dag.

• 14 November 2022 - 13:16

Chantal Karman :

Wat gaaf ! Geniet lekker samen !

Wij werken wel .....[e-1f600]

Groetjes,

Moniek, Marjolene, Chantal

x

• 14 November 2022 - 14:19

Jos Reuken:

Blijft toch leuk die reisverslagen. Betwijfel of ik ooit in Azië zal komen, maar meekijken leert ook veel!

Groetjes aan jullie 4!

• 14 November 2022 - 17:40

Corry:

Ziet er weer heel mooi uit. Door onweer heen slapen is een goed teken: goed bed en/pf gezonde slaap!

• 16 November 2022 - 10:40

Willy:

3x met een telefoontje gestoord en dus 3x opnieuw beginnen. Hahaha.

Wat een mooie natuur in Thailand. En uiteraard veel tempels.

En een tropisch buitje ...... na regen schijnt de zon. Alleen knap dat je daar doorheen slaapt.

Enjoy

• 20 November 2022 - 07:45

Monique Steijlen:

Wat een mooi reisverslag oom steeds weer te lezen!

zo tussen de lokale bevolking leer je het land ook echt goed kennen.

de foto’s maken het allemaal nog completer.

al lezend ben ik ook ff op vakantie.

mooie afwisselende reis hoor!

wat een ervaringen!

Wel lastig als je niet in het Engels kunt lezen wat je eet[e-1f605].

Stuur maar wat warmte deze kant op[e-1f609]!

hier vriest het ondertussen [e-1f976] brrr

genietcer no can!