Regen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2024 | Thailand, Jomtien

30 jan 2024

We starten onze dag weer op met het gebruikelijke ‘American breakfast’ in ons hotel en geniet ondertussen van spelende eekhoorntjes in de toppen van de palmbomen tegenover ons. Het is wat bewolkt vandaag. We twijfelen wat we zullen doen. Iets gaan bekijken of toch nog maar weer strand. We kiezen voor het laatste omdat we morgen al een tochtje met Hans en Manee in de planning hebben. Gisteren ook strand en alhoewel ik helemaal geen strandligger ben vermaak ik me prima op Jomtienbeach…

Zoals je op de fotos ziet lig je hier dicht tegen elkaar aan met de strandstoelen. Hutje mutje onder een dak van parasols. In de zon kan ook niet want dan zou je levend verbranden. Tussen de smalle paadjes ( die tussen de strandstoelen lopen) door proberen zich allerlei verkopers te begeven. Dat op zich is al komisch om te zien. En het zijn er veel. Binnen een uur is ons het volgende aangeboden: fruithapjes, snacks, budha- en souvenirprullaria, leren riemen en portemonnaies, kleding, speelgoed, ijsjes, massages en manicure/ pedicure ( ook mevrouw 067 is uiteraard weer van de partij) en nog veel meer. We dollen een beetje met de verkopers en ik geniet daar volop van.

Ik heb er ook een sport van gemaakt om ‘bijdehante backpackers’ te spotten. Ha, ha, de jeugd zo tussen de 18 en 25. Het zijn hier veelal meisjes. Ik herken ze aan hun wat langzame tred, de schouders extra gerecht ( ook als ze geen rugzak bij hebben), de kleding wat hippie-achtig en een blik in hun ogen die zegt “ opzij, wereld. Hier kom ik aan en ik ben helemaal niet bang. Immers, ik ken de wereld “Ha, ha. Ik herken het nog wel van sommige studenten. Volgende week bellen ze weer naar papa en/of mama want dan blijkt de wereld toch te groot. Mooi spul!

In de verte zien we de lucht nog meer betrekken en er staat ons een gigantische plensbui te wachten. Binnen 5 min worden alle parasols dichtgeklapt ( en dat zijn er veel), komen ze uiteraard om hun centjes voor de strandstoelen en moet je snel zoeken naar iets waar je kunt schuilen. Wij belanden onder een afdak bij de 7/11 ( supermarkt). En wij niet alleen. Samen met andere vakantiegangers, locals, verkopers en zwerfhonden staan we opeengedrukt op een paar vierkante meters. Een stortbui die dusdanig lang duurt dat je overal op de weg water ziet kolken en omhoog komen uit het riool. Ik heb het daar niet zo op. Als het riool hier ‘zichtbaar begint te worden’[e-1f648][e-1f648].

Een Thaise dame, met een grote bult op het hoofd, vertelt ons dat het regent. Hoe vriendelijk maar ja….dat zien we uiteraard zelf ook wel. Even latr bied ze ons wiskey aan. Ze haalt een klein flesje uit haar tas en dringt aan om te nemen. Beter van niet. Haar metgezel wijst eerst op de fles en vervolgens op de bult van het hoofd van de betreffende dame. Zelf ziet ze er ook niet helemaal ongeschonden uit dus ik denk dat er dagelijks veel ‘gefeest wordt’.

Terwijl de bevoorrading van de supermarkt gewoon doorgaat, op die paar vierkante meters en tussen vakantiegangers, locals, zwerfhonden en verkopers door, zie ik een stel geheel doorwaad ( is dat een goed woord?) aan komen rijden. Een buitenlander met Thaise dame. In de stromende regen op een scootertje. Hun shirts plakken tegen hun lijven zó nat zijn ze. Ik probeer de man een oarasol te verkopen die er staat maar hij wijst naar zijn kleren: ‘ already done’ zegt ie. De dame wordt de winkel ingestuurd. Eerst tussen de vakantiegangers, locals etc door en dan die, volgens mij, bij dit weer, wel echte belangrijke boodschappen doen. Ze komt terug met één rol keukenrol. Het stapt weer op de scooter en verdwijnt in de grijze, natte verte.

Ondertussen moet ik vreselijk plassen maargelukkig is het openbaar toilet een deur verder. Het ziet er niet uit, je loopt klein padje achter en tussen naastgelegen restaurant door, maar er is 1 zitwc en die is superschoon. Althans gisteren. Ik ben al halverwege als ik besef dat ik ongeveertot mijn enkels in het water sta. Het padje zou overdekt moeten zijn maar met deze bui loop je gewoon in de regen. Tijdens mijn toiletbezoek krijg ik gewoon de gehele stortbui over me heen alhoewel er wel iets boven mijn hoofd is. Ik durf niet te kijken wat er om me heen op de vloer gebeurd, maak mijn karweitje snel af en loop voorzichtig terug om niet in de blubber uit schuiven…. Karwei geklaard.

Na klein halfuurtje wordt het minder. We lopen naar hotel. Ik gun me een wijntje ook al is het pas drie uur. Verdiend vind ik zelf……

Inmiddels 17.00 schijnt de zon weer volop. We gaan ergens een drankje doen en dan weer heerlijk genieten van al het lekkere thaise eten.


  • 30 Januari 2024 - 13:46

    Hans Van Nunen:

    [e-1f60e]


  • 30 Januari 2024 - 14:06

    Jos En Janneke:

    always look on the bright side of..?[e-1f609]


  • 30 Januari 2024 - 14:55

    Corry:

    Gezellig om weer te lezen. [e-1f44d]


  • 30 Januari 2024 - 15:00

    Femke Wilting :

    Leuk om te lezen zo, bedoel je met doorwaad zo iets als doorweekt? Of lees ik het dan verkeerd?


  • 30 Januari 2024 - 15:19

    Karla:

    Heerlijk om steeds je verslag te lezen….ondanks buitje….. GENIET samen [e-1f618]


  • 30 Januari 2024 - 15:28

    Lisette Verhelst:

    femke: dat woord zocht ik![e-1f600][e-1f600] ‘Talig’ hè. Jij!


  • 30 Januari 2024 - 18:33

    Ted:

    Positieve instelling! Houden zo. Ik herken de plensbui van vorig jaar. En dat is veul veul water. Maar... na regen komt....


  • 30 Januari 2024 - 21:37

    Ria:

    Vandaag maar weinig foto's of ik doe iets verkeerd. Leuk verslag weer Lisette!!!

    Geniet er van !!!!! Liefs !!!


  • 31 Januari 2024 - 14:19

    Willy:

    • een tropische verrassing en alles even lekker afgekoeld[e-1f4a6][e-2614]️[e-1f602]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Jomtien

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 103919

Voorgaande reizen:

18 Januari 2024 - 18 Januari 2024

Thailand januari 2024

01 November 2022 - 29 November 2022

Thailand nov 2022

27 Augustus 2021 - 27 Augustus 2021

Kroatië sept 2021

30 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Essaouira, vroege zon in Marokko

02 September 2019 - 23 September 2019

Costa Blanca ( Dénia), September 2019

27 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Andalusïe: Rincon de la Victoria

28 December 2017 - 25 Januari 2018

Thailand januari 2018

21 November 2016 - 20 December 2016

Terug naar Thailand, nov 2016

26 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

China with all

04 Januari 2016 - 01 Februari 2016

Thailand, sabbatical jan 2016

10 Juli 2015 - 10 Juli 2015

Baltische staten: Estland, Letland en Lithouwen

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Groepsreis ZuidAfrika

27 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Valencia, Spanje maart 2014

Landen bezocht: