Op pad - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Op pad - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Op pad

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2024 | Thailand, Jomtien

2 februari 2024

het is hier op dit moment negen uur in de avond. Terwijl hier beneden ( ik zit op balkon in hotel) iemand Elvis probeert uit te hangen [e-1f648][e-1f648][e-1f648] even de gebeurtenissen van vandaag. Het was vandaag superwarm maar wij vonden toch dat we op pad moesten gaan. Op dit moment is het nog 29 graden. De handdoeken die op balkon hangen zijn gewoon klam en als ik vanuit hotelkamer (airco) naar buiten loop slaat mijn bril steeds helemaal aan. Geweldig.

vanochtend na ontbijt eerst even achter internet aan. Mijn simkaart was verlopen en die zou ik bij de supermarkt op kunnen waarderen. Is wel gelukt maar had nogal wat voeten in aarde eer ze snapten wat ik bedoelde. Klein half uur mee bezig geweest maar ik heb het erzonder al te veel ergernissen af kunnen brengen. We vatten het plan op om een Thaise massage te nemen. Heerlijk. We worden beide op een bedje gelegd met daaromheen gordijnen ( net als rond een ziekenhuisbed. Het gordijn tussen mij en Bert blijft open. Van te voren hebben we eerst een of ander judopak aan moeten doen en dat op zich was al een heel karwei. Die zijn dan toch kleiner dan onze maten en het kost ons een hoop gedoe om ons daar in te frotten. Enfin, aan de slag dan maar. De dame gaat goed tekeer en af en toe denk ik : ‘ Is dit nu echt wel leuk’. Wanneer ik mijn ogen even opendoe en richting Bert kijk zie ik ‘zijn’ dame op haar gemak over zijn kuiten heen lopen. Ze houdt zich vast aan een van de gordijnen en trappelt er lustig op los. Ik bedenk me dat ik dit thuis ook wel eens kan proberen en krijg een beetje de slappe lach, waar ‘ mijn’ dame uiteraard niets van begrijpt. Enfin, we ondergaan de massages en voelen ons op het eind wel echt lekker.

vervolgens nemen we het plan op om met de deeltaxi ( soort pick-ups waar je achterin gewoon bij kunt stappen en waarvoor je pp 10 thaise bath betaald. Dat is ongeveer een kwartje) naar pattaya te gaan om daar eens in Chinatowm te gaan kijken. Dat valt echtr goed tegen. We hadden daar veel meer van verwacht maar het zijn enkel eetstalletjes en -plaatsen. Overigens ook heel klein. Niet de moeite om, als uitstapje of culturele bezienswaardigheid, naar toe te gaan.

terug dus maar weer in de deeltaxi. Die gaat ineens niet meer rechtstreeks naar Jomtien. We moeten nu halverwege, in central pattaya, een andere nemen.

het is gigawarm dus bij terugkomst eerst op pad voor een biertje. Vlakbij ons hotel ploffen we neer in een klein barretje. Overigens het eerste plaatsje waar we ook een ‘ thuistempeltje’ zien. Dat hebben we op veel meer plaatsen gezien maar hier in Jomtien eigenlijk niet.

terwijl ik mijn biertje drink zie ik tegenover me een berg rotzooi. Ergens daar tussenin staan wat kamerplanten en er is een man bezig om die zorgvuldig water te geven. Ik verbaas me over de zorgzaamheid van de man voor de planten, die daar m.i. Toevallig terecht gekomen zijn. Wanneer ik het hele gedoe wat langer bekijk besef ik dat ‘ de berg rotzooi’ waarschijnlijk het hele bezit van onze tuinman is. Nu zie ik dat een en ander goed is uitgesorteerd: plastic flesjes in een zak, blikjes in een zak etc. Ook de planten zijn dus onderdeel van zijn bezittingen. Pfff, wat een ( ander) leven.

we hebben ondertussen flink honger gekregen en nemen een Panangcurry aan de strandweg. Het smaakt weer prima. Tot slot lopen we nog even op naar de nightmarket van Jomtien. Daar scoren we wat gebak en wat sushi. Voor de meeneem zeg maar.

Mooi maar toch wel vermoeiend dagje.


  • 03 Februari 2024 - 08:59

    Corry:

    Gezellig om de zaterdag te beginnen met jouw verhaal. Fijn weekend!


  • 03 Februari 2024 - 09:45

    Ted:

    Weer goed om te lezen. Geniet !


  • 03 Februari 2024 - 12:35

    Ilse:

    Leuke verslagen schrijf je, ik geniet ervan. Kan er me alles bij voorstellen. Fijne vakantie nog .


  • 03 Februari 2024 - 17:12

    Karla:

    Heerlijk om te lezen….. maar dat filmpje van Elvis [e-1f602][e-1f602]… geweldig…


  • 04 Februari 2024 - 15:47

    Ria:

    Mooi verslag en foto's!!! Geniet er lekker van!!!!


  • 04 Februari 2024 - 18:42

    Annemarie:

    Hilarisch Lisette, hoe jij de massage beschrijft. Superleuk om jullie te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Jomtien

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 103929

Voorgaande reizen:

18 Januari 2024 - 18 Januari 2024

Thailand januari 2024

01 November 2022 - 29 November 2022

Thailand nov 2022

27 Augustus 2021 - 27 Augustus 2021

Kroatië sept 2021

30 Januari 2020 - 14 Februari 2020

Essaouira, vroege zon in Marokko

02 September 2019 - 23 September 2019

Costa Blanca ( Dénia), September 2019

27 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Andalusïe: Rincon de la Victoria

28 December 2017 - 25 Januari 2018

Thailand januari 2018

21 November 2016 - 20 December 2016

Terug naar Thailand, nov 2016

26 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

China with all

04 Januari 2016 - 01 Februari 2016

Thailand, sabbatical jan 2016

10 Juli 2015 - 10 Juli 2015

Baltische staten: Estland, Letland en Lithouwen

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Groepsreis ZuidAfrika

27 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Valencia, Spanje maart 2014

Landen bezocht: