Twee dagen ‘lummelen’ - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu Twee dagen ‘lummelen’ - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van bertenlisette - WaarBenJij.nu

Twee dagen ‘lummelen’

Door: Lisette

04 Februari 2024 | Thailand, Jomtien

Twee dagen lummelen

3 en 4 febr

Ik ben heel vroeg op. Veel lawaai in de nacht buiten en naast me een motorzaag die duizenden bomen omzaagt. Het is dan ook een uur of zes/zeven dat ik al, met mijn bakkie koffie, op ons balkonnetje zit. De zon is zojuist opgekomen en dat geeft hele aparte kleuren. Heel anders dan bij ons. Het is overal al wat bedrijvigheid. Alle parasols worden weer opengeklapt, bedjes en stoelen op hun plaats etc.

Vandaag doen we niet veel. In de middag even naar het strand. Hans komt daar ook naar toe. Manee is naar school. We buurten wat en genieten van een verse jus van sinasappel of passievrucht. Deverkoper draagt een klein kistje met ijs met daarin zijn flesjes. Hij heeft een soort microfoontje bij en zingt de gehele dag over zijn sapjes. Goeie stem ook en zeer vriendelijk. Alleen al vanwege zijn liedjes zou je wat van hem kolen. Voor 20 thaise bathjes ben je de man (50 cent). Ondertussen spelen er twee eekhoorntjes tussen de strandstoelen en op en onder de parasols. Dat terwijl er toch best wat volk zit. Heel apart. Ik kan de grijze op de foto krijgen. De bruine schiet steeds net voor de ‘klik’ weg.

Ter afsluiting een drankje samen in soi 7 (dodobar). In deze straat eten we ook ons diner. Bij Emilie deze keer. Tip gekregen van een Oostenrijker en inderdaad erg goed. Én goedkoper dan waar we tot nu toe steeds geweest zijn zowel qua eten als qua drank. Dan beetje vroeg naar bed.

Op dit moment volgende dag en zondag. Wij op het strand en vanwege vrije dag ook veel Thaise families. Alle stoelen bij elkaar en eten, eten, eten. Daar kunnen ze wat van!

Straks maar weer eens een en ander uitzoeken wat we kunnen gaan zien. Strand is fijn hier maar moet er echt van tijd tot tijd even van weg. Wordt vervolgd

• 04 Februari 2024 - 12:36

Corry:

Je wordt nog wel eens een ochtendmens Lisette! [e-1f923][e-1f605] Geniet van je zondag.

• 04 Februari 2024 - 15:05

Ted:

Leuk weer! Veel te zien. Ik lees het met plezier

• 04 Februari 2024 - 15:58

Ria:

Twee dagen lummelen is ook wel heel fijn als het zo warm is denk ik

Mooie kleurrijke foto's!!!!

Liefs-Ria

• 04 Februari 2024 - 16:45

Jos:

Toch wel een beetje jaloers, maar kom...carnaval komt er weer aan en dat is voor mij het summum van genieten! Dus ieder z'n eigen keus. Top voor jullie; ik sjouw nu met plezier door de stad en vertel nu eens aan Hagenezen dan weer aan Duitsers, vandaag aan een grote Vlaardingers een mooi verhaal over die mooie stad. Het regent wel dat het zeikt, maar ja jonges, ge kunt nie alles hebbe!

Groeten en nog veel plezier!

Jos

• 05 Februari 2024 - 07:49

Auke Boon:

Wat ontzettend leuk geschreven !

Warme groetjes van Olleke Bolleke in Thailand

• 05 Februari 2024 - 12:13

Willy:

Heerlijk ‘‘s morgens vroeg een kopje koffie op het balkon en de zon zien opkomen. Geniet er weer van

Willy